اخبار و مقالات, قهوه

مصرف قهوه از روی عادت یا نیاز؟

مصرف قهوه از روی عادت

قهوه بی شک یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیاست. بسیاری از مردم جهان باید قبل از شروع کارهای روزمره خود یک فنجان قهوه بنوشند تا بتوانند کارهای خود را به درستی انجام دهند. نتیجه یک مطالعه جدید نشان داده که چرا مردم قهوه می نوشند. حال باید دید نوشیدن قهوه از روی عادت است یا نیاز؟

مصرف قهوه؛ عادت یا نیاز

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اصطلاح “اعتیاد به مصرف قهوه” را تایید کرده اند. در مطالعه‌ای که اخیراً در  Psychological Science منتشر شد ، محققان ابتدا از یک گروه دانشجو که به طور منظم قهوه می نوشیدند پرسیدند که آیا قهوه را به دلیل «احساسات درونی» مثل خستگی می‌نوشند یا به دلیل عادت.

در این مطالعه، محققان از دانشجویان پرسیدند که چه چیزهایی نوشیدن قهوه را تحریک می‌کند و شرکت کنندگان گفتند که “خستگی حدود دو برابر بیشتر از عادت بر مصرف قهوه تاثیر دارد.” پس از یک هفته مطالعه بر رفتار و میزان خستگی شرکت کنندگان، محققان به این نتیجه رسیدند که عادت به نوشیدن قهوه تقریباً به اندازه احساس خستگی در افراد تأثیرگذار است.

وندی وود ، محقق این مطالعه که پروفسور روانشناسی در تجارت و استاد دانشگاه USC است بیان کرد: «بیشتر کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم از روی عادت است، اما ما چندان تمایلی به اینکه اعتراف کنیم کارها را از روی عادت انجام می دهیم، نداریم و در عوض برای رفتارهایمان به دنبال علت های رفتاری هستیم و حتی اهداف مان را نسبت به آنها تغییر می دهیم.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان حتی زمانی که به آنها وعده دادند که اگر دلیل نوشیدن قهوه را دقیق بیان کنند، جایزه نقدی دریافت می کنند، بازهم علت نوشیدن قهوه را خسته بودن بیش از حد برآورد کردند.

انجام کاری از روی عادت ذاتا بد نیست و در واقع گاهی اوقات می تواند مفید باشد. چیزهای مثبتی مانند خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم را می توان به طور عادت انجام داد و این درونیت از فعالیت تکرارشونده، به ما اجازه می‌دهد که این عادت‌ها را ادامه دهیم. ما به عنوان انسان‌ها در توجیه دلایلی که ما را به انجام رفتارهای تکرارشونده سوق می‌دهد، موفق نیستیم. مانند توجیه مصرف قهوه، عادت یا عادت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *