اخبار و مقالات, قهوه

مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن

سفر قهوه از اتیوپی به سرتاسر دنیا؛ تاریخچه خاستگاه قهوه از آفریقا تا امپراطوری عثمانی

مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید حتما تا به حال نام قهوه اتیوپی را شنیده اید! این قهوه که نوعی قهوه خوشمزه عربیکا است، در افریقای شرقی تولید می شود و اولین قهوه  تولید شده در جهان است. قهوه ای باکیفیت است و طرفداران بسیاری دارد. اگر درباره مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن دوست دارید بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان که در رده پنجم قرار دارد، قهوه اتیوپی است. اتیوپی بزرگترین تولید کننده در کشور آفریقا است. بیشتر قهوه تولید شده در اتیوپی به مصرف داخلی می رسد و فقط در حدود نیمی از ان صادر می شود. قهوه اتیوپی در حدود 4 درصد از قهوه جهان را تامین می کند.

اهمیت و تاریخچه قهوه اتیوپی

همان طور که در مطلب بالا اشاره شد، اولین قهوه عربیکا در اتیوپی کشف شده است. مردمان اتیوپی اهمیت زیادی به قهوه اتیوپی می دهند تا جاییکه برای ان مراسم هم می گیرند. این مراسم بر پایه عشق و دوستی بنا شده است.

اگر از کشف قهوه اتیوپی می خواهید بدانید، باید بگوییم که، طبق رسیده ها و افسانه ها، چوپانی در هنگام چرای گوسفندانش متوجه ان شده است. راهبان از این کشف باخبر شده و ان را در اب داغ ریخته و از طعم ان لذت برده اند. البته کشف قهوه اتیوپی برای اولین بار را به مرد مسلمانی هم نسبت داده اند. حال مهم این است که این قهوه خوشمزه چه به دست چوپانی در حال چرا گوسفندان و چه به دست فرد مسلمان کشف شده و صنعت تولید قهوه را تحت تاثیر قرار داده است.

طعم و مشخصات قهوه اتیوپی

قهوه اتیوپی

مشخصات قهوه اتیوپی

قهوه اتیوپی هم دارای مشخصات خاص و منحصر به فرد خودش است. از مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نوع قهوه اتیوپی عربیکا است.
  • این قهوه دارای اسیدیته بالایی است.
  • دارای عطری بسیار قوی و تاثیرگذار است.
  • طعم این قهوه، میوه ای و گلی است که بسیار ملایم است.
  • درصد برشته شدن این قهوه در حد متوسط است. مدیوم رست است.
  • دارای کافئین 1.10 تا 1.13 درصد می باشد.
  • عطر و طعم متنوعی دارد و به خاطر روش های پردازش ان است که تنوع زیادی در ان ایجاد نموده است.
  • اولین دانه های قهوه از اتیوپی و منطقه ای به نام کافا Kaffa که نام کافی هم از انجا امده، کشف شده است.

طعم قهوه اتیوپی

در مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن باید به طعم ان هم اشاره کرد. همان طور که گفتیم، قهوه اتیوپی دارای طعمی میوه ای و ملایم و گلی است اما به طور کامل تر به شرح زیر می باشد.

  • دارای طعمی غنی و بسیار پیچیده است.
  • دارای خاصیت اسیدی روشن می باشد.
  • دارای انواع نت های میوه ای در طعم ان است.
  • دارای عطری شدید و خاص است. پیچیدگی خاصی در عطر این نوع قهوه وجود دارد.

انواع قهوه اتیوپی

در اتیوپی، شرایط رشد قهوه بسیار خوب مناسب است. در ارتفاعات می روید و کیفیت ان هم به همین علت است. انواع قهوه از گونه های متفاوت در این منطقه تولید می شود که به مهم ترین و معروف ترین ان ها اشاره می شود.

قهوه یرگاچفه Yirgacheffe

این قهوه در سیدامو تولید می شود. این منطقه در در ایالت جنوبی اتیوپی واقع شده است. این قهوه بسیار باکیفیت و پرطرفدار است و فروش بسیار بالایی دارد. می توان گفت از بهترین و مرغوب ترین قهوه ها در دنیا قهوه یرگاچفه است. اسیدیته این نوع قهوه بالا است و از طعم ان هم باید بگوییم که ملایم و گلی است.

عوارض-و-خواص-گیاه-قات-برای-کشاورزی-اتیوپی

گوچی،هارار و .. انواع قهوه اتیوپی

قهوه گوجی Guji

از مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن باید به نوع دیگری از قهوه در این منطقه پربار از قهوه اشاره داشت. در جنوب سیدامو، قهوه ای با عطر و طعم شیرین گلی تولید می شود که نامش گوجی است. مزه هایی چون میوه ملون و هلو و یاسمن از این نوع قهوه اتیوپی احساس می شود. طعم و عطر این قهوه انسان را سرمست می کند.

قهوه هارار Harrar

از انواع قهوه اتیوپی باید به قهوه هارار اشاره داشت. این قهوه در شرق اتیوپی برداشت می شود. اگر علاقه مند به قهوه با طعم میوه های وحشی هستید، قهوه هارار را پیشنهاد می دهیم.

قهوه اتیوپی دجیما

قهوه این ناحیه با دو نام می تواند صادر شود. اول اینکه اگر شسته شود، نام لیمو می گیرد و اگر که از روش طبیعی فراوری شود، دجیما نام دارد. کیفیت خوب این نوع قهوه زبانزد است و طعم و عطری ملایم دارد.

خواص قهوه اتیوپی

حال که از مشخصات قهوه اتیوپی و انواع آن گفتیم و تا حد مورد قبولی با ان اشنا شدیم، خواص مصرف این نوع قهوه را هم بدانیم تا از شناخت بیشتری درباره ان برخوردار باشیم. از خواص قهوه اتیوپی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • برای جلوگیری از بیماری الزایمر و افزایش حافظه مفید است.
  • برای هوشیاری مغز و تمرکز بیشتر مفید است.
  • افزایش طول عمر دارد.
  • از سرطان پیشگیری می کند.
  • مصرف این نوع قهوه پرطرفدار، برای درمان افسردگی توصیه می شود.
  • از سکته مغزی جلوگیری می شود.
عوارض-و-خواص-گیاه-قات-برای-کشاورزی-اتیوپی

گیاه قات
عوارض گیاه قات
قهوه اتیوپی
خرید قهوه اتیوپی
قهوه ست

در نهایت

در این مطلب به خواص قهوه اتیوپی، انواع قهوه اتیوپی و مشخصات قهوه اتیوپی اشاره شد. امیدواریم مطلب فوق راهنمای خوبی در خرید قهوه اتیوپی و شناخت آن باشد. برای سفارش انواع قهوه اتیوپی در کیفیت بالا با فروشگاه کافی ست در ارتباط باشید. می توانید محصولات ما را در وبسایت با قیمت مشخص مشاهده نمایید.

سوالات متداول انواع قهوه اتیوپی و مشخصات قهوه اتیوپی

چگونه قهوه اتیوپی را خریداری کنم؟

وارد وبسایت کافی ست شده و انواع قهوه اتیوپی موجود است. محصول مورد نظر را انتخاب نموده و خریداری نمایید. بسته شما در کم ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.

قیمت قهوه اتیوپی چقدر است؟

قهوه اتیوپی قهوه باکیفیتی است و برای اطلاع از قیمت ها از طریق وبسایت پیگیری نمایید.

طعم و عطر انواع قهوه اتیوپی چگونه است؟

قهوه اتیوپی انواع مختلفی دارد که هر کدام طعم و عطر متفاوتی دارد. در کل طعم و عطر این نوع قهوه ملایم و میوه ای و گلی است. در این مطلب خیلی کامل به طعم و عطر در انواع قهوه اتیوپی اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *