قهوه

روش های دم کردن قهوه یرگاچف

روش دم کردن قهوه یرگاجف

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. این یک نوشیدنی خوشمزه و انرژی زا است که می تواند به شما کمک کند روز خود را با پای راست شروع کنید. اما آیا تا به حال نام قهوه یرگاچف را شنیده اید؟ این نوع قهوه به دلیل طعم منحصر به فرد و روش های دم کردن آن شناخته شده است. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد روش های دم کردن قهوه یرگاچف بدانید را بررسی خواهیم کرد.

قهوه یرگاچف

قهوه Yergachev نوعی قهوه است که در منطقه Yirgacheffe اتیوپی کشت می شود. به خاطر مشخصات طعمی متمایزش که شامل نت هایی از میوه و ته رنگ گل است، شناخته شده است. دانه های مورد استفاده برای تهیه قهوه Yergachev معمولا کوچک و متراکم هستند که به طعم منحصر به فرد کمک می کند.

دانه قهوه یرگاجف

قهوه یرگاچف اتیوپی

روش های دم کردن قهوه یرگاچف

چندین روش مختلف برای دم کردن قهوه یرگاچف وجود دارد که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از محبوب ترین روش های دم آوری بیندازیم.

 

1. فرنچ پرس

روش فرنچ پرس یکی از محبوب ترین روش های دم کردن قهوه یرگاچف است. برای تهیه قهوه یرگاچف با استفاده از این روش، به پرس فرنچ، دانه های قهوه یرگاچف و آب داغ نیاز دارید.

با آسیاب کردن دانه های قهوه Yergachev خود شروع کنید تا یک قوام درشت بدست آید. قهوه آسیاب شده را به فرنچ پرس خود اضافه کنید و در آب داغ بریزید. قبل از فشار دادن پیستون، قهوه را به مدت 4 تا 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. قهوه را در لیوان خود بریزید و لذت ببرید!

 

2. Pour-over

این روش  یکی دیگر از روش های محبوب برای دم کردن قهوه یرگاچف است. برای تهیه قهوه یرگاچف با استفاده از روش Pour-over به یک مخروطی، دانه های قهوه و آب داغ نیاز دارید.

با قرار دادن مخروط بر روی لیوان خود شروع کنید. قهوه یرگاچف آسیاب شده را به مخروط اضافه کنید و آب داغ را به صورت دورانی روی قهوه بریزید. اجازه دهید قهوه از طریق مخروط و داخل لیوان شما چکه کند. لذت ببرید!

 

3. Aeropress 

روش Aeropress یک روش محبوب برای دم کردن قهوه یرگاچف است زیرا یک فنجان قهوه صاف و غنی تولید می کند. برای تهیه قهوه Yergachev با استفاده از این روش، به Aeropress، دانه های قهوه و آب داغ نیاز دارید.

 

با آسیاب کردن دانه های قهوه Yergachev خود شروع کنید تا یک قوام خوب به دست آید. قهوه آسیاب شده را به Aeropress اضافه کنید و در آب داغ بریزید. قبل از فشار دادن پیستون، قهوه و آب را به مدت 10-15 ثانیه با هم مخلوط کنید. قهوه را در لیوان خود بریزید و لذت ببرید!

4. دم کردن سرد

روش دم کردن سرد قهوه شامل خیساندن دانه های درشت آسیاب شده در آب سرد برای چند ساعت است. که نتیجه آن یک قهوه صاف و کم اسیدیته خواهد بود.

دم کردن قهوه یرگاجف

راه های دم کردن قهوه اتیوپی یرگاچف

نکاتی برای کامل کردن قهوه یرگاچف

برای اینکه قهوه یرگاچف خود را کامل کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

از دانه های تازه بو داده استفاده کنید

دانه تازه بو داده بهترین طعم و عطر را به شما می دهد. به دنبال دانه های قهوه ای باشید که در دو هفته گذشته برشته شده اند.

از مقدار مناسب قهوه استفاده کنید

مقدار قهوه ای که استفاده می کنید بر قدرت و طعم فنجان شما تأثیر می گذارد. یک قانون کلی این است که به ازای هر شش اونس آب از یک قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید.

از آب فیلتر شده استفاده کنید

آب فیلتر شده هر گونه ناخالصی را که می تواند بر طعم قهوه شما تأثیر بگذارد را از بین می برد.

آزمایش با روش های مختلف دم کردن

روش های مختلف دم کردن قهوه یرگاچف را امتحان کنید تا آن را پیدا کنید که برای جوانه های چشایی شما مناسب است. ممکن است متوجه شوید که یک روش را بر روش دیگر ترجیح می دهید.

نتیجه

قهوه یرگاچف یک نوع قهوه منحصر به فرد و خوشمزه است که به دلیل طعم خاص خود شناخته شده است. چندین روش مختلف دم کردن وجود دارد که می توانید برای تهیه این قهوه از آنها استفاده کنید، از جمله روش های فرنچ پرس، پور-اور و آئروپرس. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید، حتما از دانه های قهوه یرگاچف با کیفیت بالا استفاده کنید تا بهترین طعم ممکن را به دست آورید.

سوالات متداول

1. چه چیزی قهوه یرگاچف را منحصر به فرد می کند؟

قهوه Yergachev منحصر به فرد است زیرا در منطقه Yirgacheffe اتیوپی رشد می کند و دارای طعمی متمایز است که شامل نت هایی از میوه و ته رنگ گل است.

2. بهترین روش دم کردن قهوه یرگاچف چیست؟

روش های مختلفی برای دم کردن قهوه یرگاچف وجود دارد که از جمله آنها می توان به روش های فرنچ پرس، پور-اور و آئروپرس اشاره کرد. بهترین راه برای دم کردن قهوه Yergachev یک موضوع ترجیحی شخصی است.

3. آیا می توانم از هر نوع دانه قهوه برای تهیه قهوه یرگاچف استفاده کنم؟

خیر، قهوه یرگاچف باید با استفاده از دانه های قهوه یرگاچف که مخصوص این نوع قهوه کشت می شود تهیه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *