قهوه

۱۰ نکته قهوه کلمبیایی

10 نکته قهوه کلمبیایی

10 نکته قهوه کلمبیایی که نمی دانستید

ارزش قهوه برای کلمبیا مشابه ذرت برای ایالات متحده است و زمانی که دستچین شوند، قلب مردم زیادی با طعم خوششان شاد می شود.

من روی کوهی در استان غربی تولیما، کلمبیا، منطقه ای پر صخره و کوهستانی آند، نزدیک نوک شمالی آمریکای جنوبی همراه یک گروه از روزنامه نگاران تجاری کلمبیایی هستم. همگی در کافه دل ریو، مزرعه ای خانوادگی با 7500 متر ارتفاع از سطح دریا، غذای سانکوچو را همراه با خورشت سنتی با ذرت، موز پخته شده، سیب زمینی، گیاه یوکا و آووکادو سرو کرده ایم.

تولیما یکی از مناطقی است که به دلیل قهوه های با کیفیتش به یکی از استان های مهم تبدیل شده و توانسته بخشی از تجارت 2.2 میلیارد دلاری کلمبیا را تشکیل دهد. ما به تازگی از ملاقات کشاورزان دانه قهوه و متخصصان گیاهان قهوه برگشته ایم و شگفت انگیز ترین واقعیتی که از آنها آموخته ام این است که، با وجود پنج دهه جنگ داخلی، آوارگی و کشمکش، کلمبیایی ها توانسته اند از مهم ترین ارزش خود محافظت و فنجان های کارگران خواب آلود سراسر دنیارا با قهوه لبریز کنند. دراین مقاله قصد داریم، شمارا با واقعیت های بیشتری از قهوه آشنا کنیم.

بیش از 500.000 قهوه مختلف در کلمبیا وجود دارد

اگرچه مسئله مالکیت زمین در کلمبیا بسیار مهم است اما معمولا 12 هزار از مزارع به قهوه اختصاص داده شده که تحت سلطه خانواده های قدیمی است. انجمن های تجاری که متمرکز بر بهبود زندگی خانواده های تولید کننده قهوه هستند، علاوه بر توجه به معشیت آنها به صادرات و واردات بهتر قهوه به سراسر دنیا کمک می کنند.

چرا کلمبیا کشاورزان زیادی برای کاشت قهوه دارد؟ کارلوس روجاس، رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان قهوه می گوید تعداد تولید کنندگان قهوه اوایل قرن بیستم افزایش یافت، زیرا برخی از کارگران مهاجر به دلیل امنیت کم در مزارع ثروت مندان، خود دست به کار شده و شروع به کاشت درختان قهوه در مناطق بیابانی کوهستانی کلمبیا کردند. امروزه به دلیل سود بالای صادرات قهوه مناطق بهتری برای کاشت درختان درنظر گرفته می شود.

10 نکته قهوه کلمبیایی

 

بیشتر از 2 میلیون کلمبیایی درآمد خود را از تولید قهوه به دست می آورند

25 درصد از جمعیت روستایی کشور به کاشت دانه های قهوه مشغول هستند، بنابراین یکی از تجارت های مهم در کلمبیا تولید قهوه می باشد.

روجاس در این باره می گوید، ” کاشت قهوه برای مدت طولانی در کلمبیا بهترین راه کسب درآمد بود. درنتیجه بخاطر افزایش علاقه مندان این تجارت و گستردگی مناطق تولید قهوه، اتحادیه ملی برای تولید قهوه تشکیل و این اتحادیه به یکی از قدرتمند ترین گروه های تجاری کلمبیا تبدیل شد. اتحادیه ملی به دلیل قدرت بالای خود، مجوز مالیات بر صادرات را دریافت کرد و توانست از نظر مالی رشد بسیاری نماید. ”

خانواده های وابسته به اتحادیه از حق بیمه، معافیت از وام بانکی و دارای کارت اعتباری برای رای دادن در اتحادیه و امور مالی آن هستند. روجاس می گوید، ” پولی که از صادرات به دست می آید مجددا در مناطق کشت قهوه سرمایه گذاری می شود، بنابراین خانواده هایی که در کلمبیا در تجارت قهوه هستند، وضعیت معیشت بهتری نسبت به مردم سایر نقاط کشور دارند. ” اما از دهه 1990، به دلیل افزایش علاقه مندان، خدمات اتحادیه به خانواده ها کاهش یافت.

 

کلمبیا سومین تولید کننده قهوه در جهان است

تولیدات کشور بزریل بیشتر از کشور های دیگر است و دراکثر مواقع نسبت به نزدیک ترین رقیب خود دوبرابر تولیدات دارد. سال گذشته برزیل حدود 55 میلیون کیسه قهوه ( 14 میلیون کلمبیا) تولید کرد که این رقم برای ویتنام 30 میلیون کیسه قهوه بود.

 

قهوه در جنگ با مواد مخدر پیروز است

ایالات متحده برای جلوگیری از تولید کوکا که برای ساخت کوکائین استفاده می شود، در صنعت تولیدات قهوه و کاکائو سرمایه گذاری کرده است.

 

قهوه در آینده ” پس از جنگ ” کلمبیا نیز نقش موثری ایفا می کند

از آنجایی که کاشت قهوه از زمان جنگ داخلی رونق گرفت، نمایندگان هردو حذف سیاسی کشور برای تجارت قهوه به توافق های فراوانی رسیدند.

روجاس در این باره می گوید، ” ما معتقدیم قهوه میتواند ارزش و یادگاری خوبی برای کسانی که به سرزمین خود بازمیگردند باشد، تجارت قهوه بهترین انتخاب برای مردم مناطقی است که مشکلات زیادی دارند و میتوانند با درآمد آن همه آنهارا پشت سر بگذارند. ”

 

قهوه در کلمبیا ارزان فروخته می شود

اگر از قهوه های 4 دلاری استارباکس ناراضی هستید، لازم است به فرآیند تولید قهوه توجه کنید. برای یک فنجان قهوه، عوامل زیادی از درخت تا لبریز کردن قهوه در فنجان تاثیر گذار هستند. در فرآیند تولید قهوه به کشاورزان و جمع کنندگان دانه های قهوه و افرادی برای مرتب سازی، ذخیره سازی و صادرات نیاز داریم، پس به طور استاندارد علاقه مندان قهوه می بایست برای تمام این گروه ها هزینه پرداخت نمایند. روجاس در این باره می گوید، ” اینکار به طور کلی سخت و گران است و کشورهایی که قهوه عربیکا تولید می کنند، کشورهایی هستند که در تجارت قهوه سرمایه گذاری زیادی کرده اند. بنابراین در این فرآیند نیروی کار و بودجه کافی، کلید اصلی تولید قهوه هستند. ”

حال به تولید قهوه در کلمبیا توجه کنید، علاوه بر عوامل سختی که در بالا به آنها اشاره کردیم، کشاورزان کلمبیا نمی توانند به سادگی درختان را پرورش و نگهداری نمایند و دانه های قهوه را مانند ذرت یا سویا بکارند! بالا آمدن کامیون ها از جاده های کوهستانی بسیار سخت است و کشاورزان مجبور به حمل کیسه ها در بالای اتوبوس های کهنه با حصار هستند. کیسه های دانه های قهوه در شرکت های تجاری جمع آوری و در انبار های بزرگ نگه داری می شوند.

 

تولید کنندگان قهوه با هدف محافظت از محیط زیست کار میکنند، همانطور که شما نیز باید به آن توجه کنید

روجاس می گوید، ” ما از گذشته درمورد باید ها و نباید های در مورد قهوه درس های زیادی آموخته ایم. در سال 70 آزمایش های فراوانی برای تولید قهوه استاندارد انجام شد. در آن زمان مزارع کاشت قهوه زیادی داشتیم ولی روش کود دهی اشتباه ما باعث نابودی زمین های زیادی شد، بنابراین خطاها را از بین برده و تاکنون سعی کردیم برای صرفه جویی در آب و حفظ جنگل ها برخی مزارع قهوه اشتباه را از بین ببریم. ”

متخصصان قهوه برای جلوگیری از خسارات ناشی از آفات در مزارع کوهستانی سعی کرده اند تا محصولات مقاومی تولید کنند. حدود 1.5 سال طول می کشد تا رشد دانه های قهوه تمام شود، به علاوه در این فرآیند تغییرات آب و هوایی نیز یکی از نگرانی های متخصصان می باشد. برای دم کردن یک فنجان قهوه خوش طعم، کلمبیا آب، هوا و خاک عالی دارد.

 

در کلمبیا، دانه های قهوه همگی از جعبه عشقی که در دست تولید کنندگان است، پر شده اند

تولید قهوه فقط یک تجارت نیست، بلکه آنرا یک روش زندگی می نامند. روجاس می گوید، ” اگر از گیلاس ها با عشق مراقبت کنید و در زمان درستی آنهارا بچینید، بهترین طعم را از قهوه ی فنجانتان مزه می کنید. دلیل گران بودن قهوه های کلمبیا جمع آوری آنها به صورت دستچین است، در آخر برای سود بیشتر دانه های قهوه را با رنگ مناسبشان بچینید. ” تولید کنندگان قهوه در ” فنجان برتر” برای دم کردن بهترین قهوه این مراحل را پیش می برند.

 

تولید کنندگان قهوه در کلمبیا در مورد بازاریابی نگرانی ندارند

در گذشته، کشاورزان قهوه یک ضمانت نامه خرید با دولت داشتند. اما اکنون، بازار آنقدر گسترده شده که تولید کنندگان می توانند قهوه خود را به راحتی و بدون ضمانت نامه بفروشند. در سراسر کشور 500 استان برای خرید و فروش قهوه، 18 انبار و سه بندر وجود دارد که به راحتی قهوه به سراسر جهان صادر می شود. ایالات متحده اولین و قدر ترین مشتری بعد از اتحادیه اروپا است که قهوه را به صورت عمده خریداری می کند.

 

مزه قهوه نیز مانند شراب تست می شود

وقتی محصولی در سطح جهان تولید می شود و میلیون ها نفر از آن لذت می برند و برای آن سرمایه گذاری می کنند، برای مزه کردن آن سری به نزدیک ترین فروشگاه شهر خود بزنید. امروز همراه دوستانم به نزدیک ترین انبار قهوه رفتیم، من تستر های مشابه ای برای شراب و قهوه آنجا دیدم، با اینکه شرکت های تولید کننده قهوه اطلاعات زیادی از قهوه های مختلف در آنجا قرار داده بودند، ولی من فقط مزه قهوه می فهمیدم و جزئیات طعم آنها برایم سخت بود.

یکم بعد باریستاها با قابلمه های بخاری که درونشان آب داغ بود به ما دم کردن قهوه را یاد داند و در نهایت نوشیدن درست قهوه که به ترتیب جرعه ای نوشیدن آن، در دهان چرخادن و به سرعت در فنجان زباله تف کردن را نیز بهمان با شوخی و خنده نشان دادند.

به نظر من اگر تمرین کنید، می توانید طعم قهوه های مختلف را متوجه شوید.۱۰ نکته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *