اخبار و مقالات

قهوه به احتمال زیاد از سرطان پروستات پیشگیری می کند

قهوه به احتمال زیاد از سرطان پروستات جلوگیری می کند

 

انجمن سرطان آمریکا می گوید افراد مبتلا به بزرگی پروستات باید هر دو سال یک بار پروستات خود را  را معاینه کنند. از سوی دیگر نتایج یک تحقیق در مورد تاثیر قهوه بر سرطان پروستات، التهاب و ورم پروستات باز دارنده بوده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. در مورد نتایج این تحقیقات در مجله قهوه ست بخوانید.

قهوه و پیشگیری از سرطان پروستات

 

قهوه و پیشگیری از سرطان پروستات

 

پیش از این  نتایج تحقیقات حاکی از آن بود که قهوه ممکن است به کند شدن گسترش سرطان پروستات کمک کند، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که قهوه ممکن است از بروز سرطان پروستات هم پیشگیری کند. این مطالعه اخیراً در مجله BMJ Open – بی‌ام‌جِی منتشر شده است (یکی از هفته‌نامه‌های مشهور پزشکی که توسط ‌گروه انتشاراتی بی‌ام‌جی منتشر می‌شود. بد نیست بدانید هفته‌نامه بی‌ام‌جی از سال ۱۸۴۰ به صورت مستمر منتشر شده است). در این مطالعه محققان گروه اورولوژی در بیمارستان شنگینگ دانشگاه پزشکی چین متا آنالیزی براساس نتایج 16 تحقیق قبلا منتشر شده در مورد بررسی مصرف قهوه و بروز سرطان پروستات انجام را دادند. این مطالعات ترکیبی شامل بیش از یک میلیون شرکت کننده و نزدیک به 58000 مورد سرطان پروستات بود.

 

محققان بعد از این تحقیق بزرگ و جامع دریافتند که به طور کلی، نوشیدن قهوه با کاهش موارد ابتلا به سرطان پروستات همراه است. و هرچه مقدار قهوه بیشتر باشد بهتر است. به گزارش یاهو، این متا آنالیز نشان داد که در مقایسه با کمترین میزان مصرف، مقادیر بالاتر نوشیدن قهوه با 7٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان موضعی پروستات و حدود 15٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات همراه است.

 

فراتر از عوامل اصلی در مطالعات مربوط به قهوه و سرطان -کافئین و اسید کلروژنیک- محققان دو ترکیب بالقوه موجود در قهوه را مطرح می کنند که ممکن است عامل کاهش ابتلا به سرطان پروستات باشند: کافستول و کهول (cafestol ,kahweol). قبلاً مشخص شده بود که هر دو این عوامل دارای خواص ضد سرطان زایی هستند، از جمله توانایی سرکوب آنزیمی که می تواند باعث تشکیل تومور سرطانی شود.

این ارتباط بین قهوه و کاهش موارد سرطان پروستات کاملاً مشاهده ای است، به این معنی که هیچ رابطه علتی بین این دو برقرار نشده است. اما محققان امیدوارند که این یافته ها باعث تحقیقات بیشتر در این زمینه شود. با تشکر، علم.

 

بیشتر بخوانید

 

کاهش بروز نارسایی قلبی با مصرف قهوه

 

منبع: sprudge

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *