قهوه

قهوه فول کافئین چیست؟

قهوه فول کافئین چیست؟

قهوه فول کافئین چیست؟

گاهی اوقات برای دشارژ شدن و کسب انرژی برای انجام کارها و از بین رفتن کرختی و خواب آلودگی، به سراغ قهوه می رویم. یا در مقابل احساس می کنید که به مصرف کافئین عادت کرده اید و باید آن را کم کنید. با این مقاله تحت عنوان قهوه فول کافئین چیست؟ درباره مقدار کافئین در قهوه ها آشنا می شویم تا انتخاب درستی از نوع قهوه مناسب خود،  داشته باشیم.

رست قهوه و مقدار کافئین آن

رست قهوه اسپرسو

رست قهوه و مقدار کافئین آن

مقدار رست دانه های قهوه در میزان کافئین در قهوه اثر دارد اما نه خیلی زیاد باشد. تاثیر مقدار رست قهوه در میزان کافئین آن خیلی چشمگیر نیست. شاید اینگونه به نظر بیاید که دانه  قهوه هر چه قدر که تیره تر باشد، یا رست بیشتری داشته باشد، دارای کافئین بیشتری است. شاید احساس می کنید هر چه قدر دانه های قهوه روشن تر است و رست کم تری دارد، کافئین قهوه کم تر  ملایم تر است اما در واقع ایتگونه نیست و فقط طعم قهوه ها با هم فرق دارد.

یک مورد جالب درباره رست دانه های قهوه این است که، دانه هایی که رست بیشتری دارند، کافئین بیشتری هم از دست داده اند. عمل رست قهوه، باعث از بین رفتن مقداری کافئین هم می شود اما باز هم خیلی تاثیرگذار و قابل تعمل نیست. در در نظر داشتن مقدار رست دانه های قهوه فقط به مزه و طعم قهوه باید توجه داشت.

پس برای اینکه بدانیم، قهوه فول کافئین چیست؟ و برای بیشتر کردن کافئین قهوه چه باید کرد؟ همراه ما باشید!

شیوه دم کردن قهوه و مقدار کافئین آن

در این قسمت می خواهم بدانیم چگونه می توان با شیوه دم کردن قهوه، قهوه فول کافئین، داشته باشیم. باید اشاره داشت که مقدار کافئین در قهوه در رویه دم کردن قهوه می تواند تغییر کند. در واقع نتیجه ای که از روش دم کردن قهوه بری قهوه فول کافئین آزمایش شده است، این است که، هر چه قدر قهوه بیشتر دم بکشد و زمان دم کشیدن آن بیشتر باشد، مقدار کافئین قهوه هم بیشتر خواهد شد. در واقع در هر بار سرو کردن مقدار کافئین بیشتر خواهد شد و این نکته مهم ان است.

بر اساس تحقیقات و آزمایش هایی که انجام شده است، یک اونس از یک شات قهوه اسپرسو دارای 50 میلی گرم کافئین است و فنجان 12 اونسی از قهوه اسپرسو دم کشیده دارای 120 میلی گرم کافئین دارا است.

در انوع روش دم کردن قهوه برای قهوه فول کافئین می توان از روش دم کردن قطره ای با قهوه ساز فیلتری اشاره داشت. این روش دم کردن قهوه باعث افزایش میزان کافئین در قهوه می شود که از روش فرنچ پرس هم مقدار کافئین قهوه را بیشتر می کند.

مقدار اسیاب قهوه و کافئین موجود در ان

اثر میزان اسیاب در طعم قهوه

مقدار اسیاب قهوه و کافئین موجود در ان

از مواردی که در مقدار کافئین در قهوه اثر می گذارد، اسیاب کردن ان است. هر چه قدر که، دانه های قهوه اسیاب بیشتری شده باشد و پودری شده باشد، میزان کافئین بیشتری هم خواهد داشت. قهوه ریزتر با مقدار زمان دم کشیدن بیشتر، قهوه با کافئین بیشاری را تحویل خواهد داد.

قوی ترین قهوه ها از نظر میزان کافئین

اگر قهوه فول کافئین می خواهید، پیشنهاد می شود که از دانه قهوه روبوستا با رست دارک استفاده نمایید. دانه های قهوه روبوستا دارای کافئین بیشتری است و ایت میزان در دانه قهوه عربیکا کم تر می شود. در واقع هر قهوه ای که از دانه های روبوستا بیشتری تشکیل شده باشد، کافئین بیشتری خواهد داشت. در هنگام خرید قهوه با قهوه فول کافئین حتما به این مورد توجه داشته باشید و می توانید از فروشنده هم بپرسید.

از انواع قهوه با کافئین بالا می توان به اسپرسو اشاره کرد. در واقع یک سینگل اسپرسو دارای 77 میلی گرم کافئین است.

یک فنجان کلدبرو دارای 240 میلی گرم کافئین است و مقدار کافئین ان، بیشتر از یک شات اسپرسو است. پس درست است که مقدار کافئین در اسپرسو بیشتر است اما یک وعده نوشیدنی از کلدبرو دارای کافئین بیشتری است تا قهوه اسپرسویی که کافئین بالا است.

میتوان پرکافئین ترین قهوه را اسپرسو و فرنچ پرس دانست و بعد ار آن قهوه ترک  کلدبرو است. در رتبه سوم از نظر قهوه کافئین بالا، می توان موکاپات را قرار داد.

مقدار کافئین قهوه روبوستا

همان طور که اشاره شد، قهوه روبوستا دارای کافئین بیشتری از قهوه عربیکا است و این مقدار به دو برابر می رسد. قهوه روبوستا دارای طعم تلخ تری نسبت به عربیکا دارد. در بیشتر کشورها، قهوه عربیکا به دلیل طعم ملایم و بهتر، پرطرفدارتر است اما جالب است که در ایران بیشتر افراد قهوه روبوستا را دوست دارند و البته کاملا بر اساس ذائقه است.

انواع قهوه تازه روبوستا که از قهوه فول کافئین است در فروشگاه معتبر و اینترنتی کافی ست موجود است. برای راهنمایی بیشتر در انتخاب قهوه با کافئین بالا می توانید با کارشناسان مشاوره و راهنمایی داشته باشید.

فوائد کافئین برای بدن چیست؟

انواع کافئین خوب برای بدن چیست؟

فواید کافئین برای بدن انسان

اگر خوردن قهوه کافئین بالا با اعتدال و تعادل باشد برای بدن فواید زیادی دارد. از این فواید می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • لاغری و چربی سوزی و کاهش وزن بدن
  • کاهش اشتها برای لاغر شدن
  • سوزاندن کالری و در نتیجه لاغری
  • بالا رفتن هوشیاری
  • بهتر شدن عملکرد مغر در افراد
  • بالا بردن کارایی بدن برای انجام ورزش و بدنسازی
در نهایت

در این مقاله درباره قهوه فول کافئین چیست و انواع قهوه با کافئین بالا و موارد موثر در بالا بردن کافئین قهوه خواندیم. امیدواریم با توجه به مطالب فوق، قهوه مورد نظر خود را با توجه به ذائقه و سلیقه خود انتخاب نمایید.

سوالات قهوه فول کافئین چیست

بیشتر کافئین در کدام نوع قهوه است؟

بیشترین مقدار کافئین در قهوه روبوستا است و در انواع قهوه ها، قهوه اسپرسو دارای کافئین بیشتری است.

آیا  مقدار رست قهوه در میزان کافئین آن اثر می گذارد؟

در واقع حرارت و رست دانه های قهوه در میزان کافئین آن هیچگونه تاثیری نخواهد داشت. شاید دانه های با رست کم تر که خیلی حجیم نیستند، کافئین بیشتری هم دارند.

قهوه دمی کافئین بیشتری دارد یا قهوه فوری؟

مشخص است که هر چه زمان دم کشیدن قهوه بیشتر باشد مقدار کافئین بیشتری هم دارد و قهوه دمی دارای کافئین بیشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *