دسته‌بندی نشده

قهوه بنوشید تا جوان بمانید

نوشیدن قهوه برای جوانی

جدیدترین تحقیقات انجام گرفته روی قهوه نشان می دهد، مولکول طبیعی موجود در قهوه،  سطح NAD+ را افزایش می دهد و عملکرد ماهیچه ها را در طول پیری بهبود می بخشد. این تحقیق که با همکاری بین‌المللی بین دانشگاه ساوتهمپتون، دانشگاه ملبورن، دانشگاه تهران، دانشگاه آلابامای جنوبی، دانشگاه تویاما و دانشگاه کپنهاگ، انجام گرفت که دنباله یک مطالعه مشترک قبلی بود که مکانیسم‌های جدید سارکوپنی را در بدن انسان  توصیف می‌کرد. اگر اطلاعات پزشکی تخصصی نداشته باشید حتما می خواهید بدانید که سارکوپنی چیست و چطور قهوه می تواند روی جوان ماندن بدن انسان تاثیر بگذارد. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در این باره می دهیم.

سارکوپنی چیست؟

سارکوپنی وضعیتی است که در آن تغییرات سلولی که در طول پیری اتفاق می‌افتد، به تدریج ماهیچه‌های بدن را ضعیف می‌کند و منجر به از دست دادن سریع توده عضلانی، قدرت و کاهش استقلال فیزیکی می‌شود.

یکی از مشکلات مهم در طول سارکوپنی این است که کوفاکتور سلولی NAD+ در طول پیری کاهش می یابد، در حالی که میتوکندری ها به عنوان تامین کننده انرژی در سلول های بدن ما، انرژی کمتری تولید می کنند.

نوشیدن قهوه و جوانی

نوشیدن قهوه و جوانی

نوشیدن قهوه چه تاثیری روی کاهش سرعت پیر شدن بدن دارد؟

تیم تحقیقاتی متوجه شد که میزان تریگونلین در افراد مسن مبتلا به سارکوپنی کمتر است. تامین این مولکول در بدن افراد مسن منجر به افزایش سطح NAD+  ،افزایش فعالیت میتوکندری و کمک به حفظ عملکرد عضلانی در دوره پیری شد.

از طرفی، یک کنسرسیوم تحقیقاتی به سرپرستی Nestlé Research در سوئیس و دانشکده پزشکی یونگ لو لین در دانشگاه ملی سنگاپور NUS Medicine اخیراً کشف کردند که مولکول طبیعی تریگونلین موجود در قهوه، شنبلیله و همچنین در بدن انسان، می تواند به بهبود سلامت و عملکرد عضلات کمک کند.

میزان NAD+ را می توان با مواد غذایی مختلف حاوی اسید آمینه ضروری L تریپتوفان LTrp و ویتامین B3 مانند اسید نیکوتینیک NA ،نیکوتین آمید NAM ، ریبوزید نیکوتین آمید NR و نیکوتین آمید مونونوکلئوتید (NMN)) افزایش داد.

دستیار پروفسور Vincenzo Sorrentino  که در برنامه تحقیقاتی سلامت و افزایش طول عمر در NUS Medicine  شرکت داشت، افزود: «یافته‌های ما با کشف تریگونلین به‌عنوان سازنده جدید NAD+ درک کنونی از متابولیسم NAD+ را بهبود می بخشد و پتانسیل ایجاد مداخلات با ویتامین‌های تولیدکننده NAD را برای افزایش طول عمر و کاهش بیماری های مرتبط با پیری افزایش می دهد».

تغذیه و فعالیت بدنی توصیه های مهمی در سبک زندگی برای حفظ سلامت عضلات در دوران پیری است. ما از طریق تحقیقات مشترک کشف کردیم که یک مولکول طبیعی موجود در مواد غذایی با علائم پیری در سلول ها مرتبط است. Jerome Feige رئیس بخش سلامت فیزیکی در تحقیقات نستله گفت: فواید تریگونلین بر متابولیسم سلولی و سلامت عضلات در طول پیری، کاربردهای امیدوارکننده‌ای را نوید می دهد.

این مقاله با عنوان تریگونلین ماده سازنده NAD+ است که عملکرد عضلات را در دوران پیری بهبود می‌بخشد و سارکوپنی را در انسان کاهش می‌یابد ، در 19 مارس 2024 در مجله Nature Metabolism منتشر شد.

Natural molecule found in coffee and human body increases NAD+ levels, improves muscle function during ageing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *