اخبار و مقالات

چگونه رنگ فنجان قهوه در درک شما از طعم قهوه‌ای که می‌خورید موثر است

 

رنگ فنجان قهوه در درک شما از طعم قهوه تان موثر است. یعنی در واقع باید بگوییم اگر بخواهید در مورد چیزهایی که بر طعم قهوه شما اثر می‌گذارند صحبت کنیم یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها رنگ فنجان قهوه شماست. طبق تحقیقی که نتایج آن در ژورنال “Flavour”به چاپ رسیده است، پژوهشگران در استرالیا تحقیقی در این زمینه انجام داده اند تا تاثیرپذیری طعم انواع مختلف دانه قهوه از رنگ فنجان را مورد بررسی قرار دهند.

 

در این تحقیق که در مورد تاثیر رنگ فنجان بر روی طعم انواع مختلف دانه قهوه صورت گرفت سه رنگ سفید، آبی و شیشه ای شفاف برای سرو انواع مختلف قهوه در نظر گرفته شد و مورد استفاده قرار گرفت. جالب اینجاست که در این میان دو پارامتر “Intensity” ( شدت ) و “Sweetness” ( شیرینی ) در میان پرسش شوندگان با توجه به رنگ فنجان متفاوت گزارش شد.

 

چگونه رنگ فنجان قهوه در درک شما از طعم قهوه‌ای که می‌خورید موثر است

 

در این میان رنگ سفید برای ماگ یا فنجان قهوه که تلخی و شدت بیشتری در میان گروه مورد تحقیق القا می کرد، نهایتا به این نتیجه دست یافتند که ممکن است کنتراست بین رنگ فنجان و نوشیدنی موجود در آن (قهوه ای تیره) درک طعم تلخی و شدت آن را افزایش می دهد. به عبارت دیگر طبق این تحقیق رنگ سفید فنجان طعم قهوه را (فرقی نمی‌کند چه نوع قهوه‌ای) را بهتر و مطبوع‌تر می‌کند. آن‌چه که از نتایج این تحقیق برمی‌آید این است که کنتراست رنگ (به دلیل رنگ تیره قهوه و رنگ روشن فنجان) طعم این نوشیدنی را دلپذیرتر می‌کند. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که در درک ما از طعم‌های مختلف حس بینایی هم بسیار موثر است. نتایج این تحقیق در ژورنال “Flavour” به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *