اخبار و مقالات

همه چیز درباره قهوه کپسولی نسپرسو تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه

همه چیز درباره قهوه کپسولی؛ تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه در خانه

 

تا به حال از قهوه کپسولی نسپرسو یا سایر برندهای قهوه کپسولی استفاده کرده‌اید؟ شاید شما هم از راحتی و سهولت نوشیدن قهوه فوری لذت ببرید، اما از طعم آن چندان راضی نباشید . در این صورت، کپسول‌های قهوه می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. کپسول قهوه در واقع یک ظرف پلاستیکی یا آلومینیومی است که پودر قهوه آسیاب شده شامل سابه ریز  در آن ریخته شده و با درپوش نازکی از جنس آلومینیوم یا پلاستیک، بسته شده است. شاید روند تولید  کپسول قهوه برای شما جالب باشد. برای آگاهی از تاریخچه کپسول‌های قهوه، قهوه کپسولی نسپرسو و قهوه کپسولی ایرانی ست پرسو این مطلب را از سایت coffee capsules guide در مجله قهوه ست بخوانید.

 

تولید کپسول قهوه

 

همه چیز درباره قهوه کپسولی؛ تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه در خانه

 

تولید کپسول‌های قهوه، نوشیدن قهوه را متحول کرده است و محبوبیت روزافزون متمایزترین نوشیدنی‌های قابل دسترسی یعنی قهوه سیاه کوچک و قوی را که به عنوان اسپرسو نیز شناخته می‌شود بیش از بیش در پی داشته است. قهوه را می‌توان به طرق مختلف دم کرد، اما قهوه سیاه به سرعت در حال تبدیل شدن به فنجان انتخاب مورد نظر است. قهوه سیاه از طریق فشار زیاد دم می‌شود. فقط در مدت بیست و پنج ثانیه آب گرم را در دانه‌های قهوه ریز آسیاب شده با فشار وارد می‌شود و نتیجه آن یک قهوه خالص است.

 

تاریخچه کپسول‌های قهوه

 

همه چیز درباره قهوه کپسولی؛ تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه در خانه

 

در سال 1976، اریک فاور، کارمند نستله، سیستم قهوه اسپرسو نسپرسو را تولید و ثبت کرد. اریک فاور، در کافی شاپ دیده بود که باریستا به‌طور مداوم اهرم‌های دستگاه اسپرسو خود را می‌کشد تا فشار را افزایش داده و چگونگی استخراج قهوه را تغییر دهد.

 

ده سال بعد فاور این ایده را ایجاد کرد تا یک دستگاه ساده تولید کند که از پویایی دستگاه اسپرسو تقلید می‌کرد. این دستگاه هوای تحت‌فشار را به آب و قهوه آسیاب شده اضافه می‌کرد تا نوشیدنی درست شود که دارای لایه قابل‌توجهی از کریما بود. سرانجام در سال 1986 نستله اختراع ماشین دستگاه قهوه کپسولی را ثبت کرد.

کپسول‌های قهوه فلزی و پلاستیکی به طور معمول در یک ظرف غیرقابل جدا شدن روی ابزار تولید قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. کپسول قهوه دارای یک حلقه خارجی است که در حین استفاده خشک می ماند. به این ترتیب پس از استفاده بدون چسبناک یا خیس شدن دست برداشته می‌شود.

 

از کپسول قهوه می‌توان برای سرو یک یا چند نفره استفاده کرد. در تجارت خدمات قهوه و غذا، کپسول‌های قهوه که با دم کردن فوری استفاده می‌شود می‌تواند به عطر و طعم قوام و قدرت برای دوستداران قهوه کمک کند.

 

نحوه استفاده از کپسول قهوه نسپرسو

 

همه چیز درباره قهوه کپسولی؛ تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه در خانه

 

هر کپسول قهوه برای سرو یک فنجان قهوه بدون نیاز به اندازه‌گیری و تمپ و… است. این کپسول‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که بسته به شرکت تولید کننده آن ( نسپرسو، دولچه گوستو و.. ) و دستگاه‌های مختلف با هم فرق دارند.

 

کپسول قهوه در یک قالب آلومینیومی یا پلاستیکی با روکش آلومینیوم پلمپ شده تا عطر و طعم آن در دراز مدت از بین نرود. برای مثال هر کپسول قهوه نسپرسو به ‌طور معمول حاوی ۵ تا ۷ گرم قهوه است.  این کپسول‌ها را فقط با کمک دستگاه‌های مخصوص می‌توان استفاده کرد. با قرار دادن کپسول در جایگاهی که برای آن تعبیه شده و فشردن دکمه مناسب، در عرض چند ثانیه، یک فنجان اسپرسو یا لاته و …آماده خواهد شد. کپسول نسپرسو شارژی هم از انواع مشهور قهوه کپسولی نسپرسو است.

 

طرز تهیه کپسول قهوه نسپرسو

 

همه چیز درباره قهوه کپسولی؛ تاریخچه تولید و نحوه استفاده از کپسول قهوه در خانه

 

اگر سیگنال دستگاه نشان داد که آب در دمای مناسب است، اهرمی برای نفوذ به پایین و بالای کپسول قهوه تعبیه شده اجازه می‌دهد آب با فشار بسیار بالا در کپسول قهوه وارد شود. سطح صاف یا انتهای کپسول در هنگام وارد شدن به دستگاه و پائین آوردن اهرم سوراخ می‌شود. بعضی از ماشین‌های کپسول قهوه یک سوراخ بزرگ و بعضی دیگر سه سوراخ کوچک‌تر را ایجاد می‌کنند. هنگامی که دستگاه فعال می‌شود، آب گرم تحت فشار بالا به سوراخ انژکتورها به انتهای نازک کپسول پس از قرار گرفتن در دستگاه وارد می‌شود. در پایه نگه دارنده کپسول (که در آن کپسول قرار دارد) تعدادی مربع طراحی شده است که موجب شکستن فویل کپسول در این نقاط می‌شود. قهوه عصاره گیری شده از کپسول از طریق این سوراخ‌های ایجاد شده خارج می شود و از طریق یک نازل قیف به داخل فنجان قهوه می‌ریزد.

 

کپسول‌های قهوه به طور گسترده در دسترس و استفاده از آن‌ها در حال حاضر برای بسیاری از دوستداران قهوه عادی است و تقریباً در همه جا می‌تواند آن‌ها را تهیه کنید. برای مثال  کپسول‌های قهوه نسپرسو اصل در ابتدا به صورت انحصاری توسط شرکت نسپرسو متعلق به نستله تولید و فروخته می‌شد اما با گذشت زمان شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان هم به تولید و عرضه این کپسول ها روی آوردند. کپسول قهوه به خاطر سهولت در استفاده و همچنین راحتی در استفاده از قهوه ساییده محبوب است.

 

کپسول قهوه SETpresso (ست پرسو)، کپسول قهوه نسپرسو ایرانی

 

کپسول قهوه SETpresso، ست پرسو، کپسول قهوه نسپرسو ایرانی

 

کپسول قهوه در بسته بندی‌های کوچک هم موجود است که می‌تواند به راحتی در دستگاه شما آماده شود. فقط کافی است آب اضافه کنید، دکمه را فشار دهید و یک فنجان قهوه خوشمزه بنوشید.

در این روش آماده‌سازی قهوه هیچ قاشق اندازه گیری، زمان دم و همچنین ذخیره دانه آسیاب شده قهوه در شیشه درب بسته وجود ندارد. علاوه بر این قالب انواع کپسول‌ قهوه به گونه‌ای طراحی شده که قهوه را تازه نگه می دارند زیرا قهوه در معرض نور و هوا نیست. اگر عاشق قهوه هستید حالا میتوانید از کپسول‌های تولید شده «قهوه ست» نیز که تحت نام SETpresso – ست پرسو – عرضه می‌شوند استفاده کنید. این برند قهوه کپسولی نسپرسو ایرانی با کیفیتی بالا و قیمتی معقول قابل رقابت با محصولات تراز اول خارجی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *