اخبار و مقالات

9 دلیل علمی و خواص پزشکی نوشیدن قهوه برای درمان دیابت، کبد، پارکینسون و …

9 دلیل علمی و خواص پزشکی نوشیدن قهوه برای درمان دیابت، کبد، پارکینسون و ...

یک خبر خوب برای شما داریم. حالا دیگر بیش از هر زمان دیگری مهم‌ترین خواص درمانی قهوه برای سلامت بدن مورد بحث پزشکان در سرتاسر دنیاست و نتایج مثبتی هم به دست آمده است. در واقع نتایج مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که شما می‌توانید از نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خود بیشتر از آن‌چه فکر می کنید انتظار تاثیر مثبت داشته باشید. قهوه سرشار از مواد معدنی است که از بدن در برابر بیماری‌های شایع در زنان و بیماری‌هایی مثل آلزایمر و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند. اما مهم‌ترین خواص درمانی قهوه برای سلامت بدن را از سایت پزشکی hopkins medicine در مجله قهوه ست بخوانید.

 

1-اگر قهوه نوشیدنی اصلی شما در طول روز است باید بدانید که شما کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلبی، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های کلیوی هستید. اگر زن هستید در این زمینه از نوشیدن قهوه بیشتر هم منتفع هستید.

 

9 دلیل عملی خواص درمانی نوشیدن قهوه برای درمان دیابت، کبد، پارکینسون و ...

 

2-افرادی که به میزان کافی و البته نه بیشتر از حد مجاز قهوه می‌نوشند کمتر از سایر افراد به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

3-نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در روز ممکن است در جلوگیری از نارسایی قلب کمک کند، به خصوص زمانی که ابتلا به نارسایی قلبی و ضعف در پمپاژ کردن مقدار کافی خون به بدن دچار مشکل می‌شود.

4-نوشیدن قهوه به دلیل دارا بودن کافئین نه تنها ریسک ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد بلکه حتی به افراد مبتلا به پارکینسون کمک می‌کند که حرکات خود را بهتر کنترل کنند.

5-هر دو نوع قهوه کافئین‌دار و قهوه دیکف یا بدون کافئین از کبد شما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که آنزیم‌های کبدی در افرادی که قهوه می‌نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی‌خورند سالم‌تر هستند.

 

9 دلیل عملی خواص درمانی نوشیدن قهوه برای درمان دیابت، کبد، پارکینسون و ...

 

6-نوشیدن قهوه‌ای که حاصل برشته کردن قهوه و تبدیل دانه قهوه به دانه‌های برشته تیره است احتمال ابتلا به بیماری شکستگی DNA را کاهش می‌دهد که معمولا خود به خود و به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد. این بیماری در صورت ترمیم نشدن سلول‌ها تبدیل به تومور و سرطان می‌شود.

7-در آمریکا به طور میانگین از هر 23 زن یک نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ است. اما نوشیدن قهوه معمولی یا قهوه دیکف (کافئین گرفته) احتمال ابتلا به این بیماری را 26 درصد کاهش می‌دهد.

8-تقریبا 2/3 مبتلایان به آلزایمر در آمریکا زن هستند. اما نوشیدن روزانه 2 فنجان قهوه در برابر بیماری آلزایمر مقاومت ایجاد می‌کند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که زنان بالای 65 سال که روزانه 2 یا سه فنجان قهوه می‌نوشند به طور کلی کمتر دچار آلزایمر و زوال عقل می‌شوند.

9-نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در طول روز احتمال رخ دادن سکته مغزی را در زنان کاهش می‌دهد. بد نیست بدانید سکته مغزی چهارمین علت مرگ و میر زنان در سرتاسر دنیاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *