اخبار و مقالات

راه‌های پیشگیری و درمان آنفولانزا؛ برای درمان سریع آنفولانزا قهوه مفید است یا مضر؟

راه‌های پیشگیری و درمان آنفولانزا؛ برای درمان سریع آنفولانزا قهوه مفید است یا مضر؟

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که صبح خود را با نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه شروع می‌کنید تا به حال به این فکر کرده‌اید که در زمان ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا هم این کار به نفع شماست یا خیر؟ قهوه برای گلو درد و سرماخوردگی خوب و مفید است؟ اصلا نوشیدن قهوه به عنون یکی از راه‌های پیشگیری و درمان قطعی و سریع آنفولانزا هم مفید است یا حال ما را بدتر می‌کند؟ این مقاله را از سایت پزشکی the raflu در مجله قهوه ست بخوانید تا پاسخ این پرسش را دقیق‌تر به شما بگوییم.

 

 

راه‌های پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا ؛ چطور سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

 

راه‌های پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا ؛ چطور با قهوه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟

 

در زمان اپیدمی و شیوع بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا در یک منطقه که نمی‌توان از ابتلا به آن در امان ماند بهترین کار تقویت سیستم ایمنی بدن در کنار رعایت مسائل بهداشتی مثل شستن مرتب دست‌ها با آب گرم و صابون، استفاده از ماسک و تا حد امکان حضور کمتر در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت است. در این میان به نظر می‌رسد افرادی که به نوشیدن قهوه عادت دارند بعد از این‌که احساس می‌کنند نخستین نشانه‌های بیماری در آن‌ها بروز پیدا می‌کند اولین کاری که به ذهن‌شان می‌رسد این است که یک فنجان قهوه دم کنند و داغ داغ بنوشند. در واقع کافئین موجود در قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است اما کافئین دقیقا همان چیزی است که بدن به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا به آن نیاز دارد؟ به عقیده کارشناسان تغذیه، نوشیدن قهوه در زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جدید در بزرگسالان هم عوارض مثبت دارد و هم منفی.

 

جوانب مثبت نوشیدن قهوه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

 

راه‌های درمان و پیشگیری از آنفولانزا؛ قهوه مفید است؟ چقدر و چه زمانی بنوشیم؟

 

قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به درمان التهاباتی مثل گلو درد و عفونت سینوس‌ها در زمان ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. در این میان به نظر می‌رسد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان قهوه در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی بسیار موثر باشد. نتایج یک تحقیق انجام شده در دانشگاه بریستول نشان می‌دهد که کافئین موجود در قهوه کسلی و بی‌حالی که یکی از علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید است را کاهش می‌دهد. افرادی که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده بودند می‌گویند که بعد از نوشیدن قهوه سطح هوشیاری و عملکرد آن‌ها مثل زمانی که بیمار نبودند افزایش پیدا کرده است و این مسئله به خاطر تقویت و بازیابی سیستم ایمنی بدن است.

 

جوانب منفی نوشیدن قهوه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

 

راه‌های پیشگیری و درمان آنفولانزا؛ برای درمان سریع آنفولانزا قهوه مفید است یا مضر؟

 

اگر چه در مورد فواید و خواص دانه قهوه برای کاهش علائم بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا صحبت کردیم اما ممکن است نوشیدن قهوه برای شما عوارض منفی هم داشته باشد. حتی اگر عادت دارید هر روز قهوه بنوشید چه در زمان سلامتی و چه در هنگام ابتلا به بیماری 6 الی هشت ساعت قبل از خواب دیگر قهوه ننوشید. دلیل این امر هم این است که استراحت و خواب در هنگام ابتلا به بیماری به خصوص بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی برای دستیابی به بهبودی بسیار اهمیت دارد. شما در هنگام ابتلا به بیماری باید خواب کافی داشته باشید چون در غیر این صورت بدن شما به خاطر نداشتن استراحت کافی ضعیف‌تر هم می‌شود. اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید، به خصوص در هنگام بیماری، حتما مطمئن باشید که به اندازه کافی و روزی 6 الی هشت لیوان آب می‌نوشید تا با خطر کمبود آب بدن مواجه نشوید. نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای آب بدن را کاهش می‌دهند و نوشیدن آب به اندازه کافی برای سلامتی شما مهم است.

 

بالاخره در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا قهوه بنوشیم یا نه؟

 

برای درمان سریع و قطعی و پیشگیری از آنفولانزا قهوه را چطور بنوشیم؟

 

پاسخ مثبت است. چه در زمان ابتلا به سرماخوردگی و چه آنفولانزا نوشیدن قهوه ایرادی ندارد و برای کم کردن التهاب گلو و گلودرد هم مفید است. اما همانطور که گفتیم حتما در زمان نوشیدن قهوه به ساعت خواب خود دقت کنید و البته هر بار بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه یک لیوان آب بزرگ بنوشید. نوشیدن قهوه در شب را هم متوقف کنید تا با خوردن داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا که اثر خواب‌آور دارند روند تسکین و بهبود را تسریع کنید. اما برای درمان آنفولانزا چه بخوریم؟ برای نتیجه بهتر و در جهت پیشگیری و درمان سریع آنفولانزا این نوشیدنی اعجاب‌آور قهوه و زنجبیل و دارچین را درست کنید و در اولین فرصت بنوشید.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *