اخبار و مقالات

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 درمان ناشناخته قهوه برای پوست

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 درمان ناشناخته قهوه برای پوست

 

اغلب زنان و مردان در سنین مختلف از سلولیت روی پوست خود و در نواحی مختلف بدن رنج می‌برند. در واقع علت بروز سلولیت این است که بافت‌های چربی زیر پوست شما تحت فشار قرار می‌گیرند و در نتیجه بافت‌های چربی به پوست نزدیک می‌شوند. همان‌طور که گفتیم سلولیت ممکن است در هر نقطه‌ای از بدن رخ دهد اما عمده تجمع سلولیت‌ها در ناحیه پشت ران‌ها و باسن است. درمان قطعی سلولیت پشت ران و باسن و سایر نقاط بدن چیست؟ آیا اصلا اسکراب قهوه و ماسک قهوه برای درمان سلولیت تاثیری دارد؟ ماسک قهوه و اسکراب قهوه برای سلامت و جوانسازی پوست و درمان‌ لک‌های پوستی چطور؟ آیا قهوه برای سلامت و بازسازی و شادابی پوست و درمان جوش و آکنه ماده مفیدی به شمار می‌رود؟ در مورد درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن و نیز 8 خاصیت بی‌نظیر قهوه برای بازسازی و جوانسازی پوست از سایت Healthline در مجله قهوه ست بخوانید.

 

1-درمان سلولیت با قهوه و طرز تهیه آن

 

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 درمان ناشناخته قهوه برای پوست

 

قهوه می‌تواند به کاهش سلولیت‌های پوستی کمک کند. به نظر می‌رسد که محتوای عناصر کافئین قهوه در گشاد کردن سلولز از طریق گشاد کردن رگ‌های خونی زیر پوست و اصلاح و بهبود جریان خون یک مسئله کلیدی است. به این ترتیب کافئین موجود در قهوه می‌تواند به کاهش سلولیت‌های پوستی و بهبود ظاهر پوست از این نظر کمک کند. برای این منظور بهتر است از ماسک و اسکراب قهوه استفاده کنید تا اسکراب با لایه‌برداری پوست را صاف کرده و ظاهری یکدست و یکنواخت روی پوست ایجاد کند.

طرز تهیه اسکراب قهوه برای درمان سلولیت به این صورت است: ابتدا قهوه آسیاب شده را با آب داغ مخلوط کنید. اسکراب قهوه باید غلیظ باشد پس اگر احساس کردید به قهوه بیشتری نیاز است به این ترکیب باز هم قهوه اضافه کنید. اگر پوست‌تان خشک است مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون به این ترکیب اضافه کنید. نکته قابل ذکر این است که حتما باید از قهوه کافئین‌دار استفاده کنید نه قهوه بدون کافئین. اسکراب قهوه آماده شده را روی پوست پاکیزه بمالید و به آرامی ماساژ بدهید. برای ماساژ دادن از انگشتان دست، یک برس مخصوص پوست‌های خشک یا یک پارچه نرم استفاده کنید. بعد از چند دقیقه ماساژ محل مورد نظر را با آب گرم بشورید. بهتر است این کار را در حمام و قبل از استحمام انجام دهید. برای نتیجه بهتر مثل سایر اسکراب‌ها و ماسک‌ها از این ماسک بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

2-اثرات آرام بخش قهوه برای پوست

 

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 درمان ناشناخته قهوه برای پوست

 

در حالی که قهوه به خاطر اثرات محرکش روی بدن مشهور است اما اگر از قهوه به صورت موضعی استفاده شود یکی از خواص درمانی قهوه آرام بخشی و ترمیم پوست است؛ این تاثیر بی‌نظیر قهوه به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در آن است.

3-اثرات ضد پیری و جوانسازی قهوه روی پوست

 

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 خاصیت ناشناخته قهوه برای پوست

 

یکی از روش‌های جوانسازی پوست در خانه استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی از جمله ماسک قهوه است. برای کاهش لکه‌های تیره و قهوه‌ای ناشی از نور خورشید و آفتاب سوختگی، قرمزی و خشکی پوست و بهبود خط و خطوط و چین و چروک پوست از ماسک قهوه استفاده کنید. برای پوست‌های خشک ماسک قهوه و گلاب و برای پوست‌های چرب ماسک قهوه و زردچوبه هم پیشنهاد می‌شود. ماسک قهوه و شیر هم یک ماسک طبیعی تاثیرگذار برای درمان لکه‌های پوستی است. این در حالی است که طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه رابطه مستقیمی میان نوشیدن قهوه و شادابی و کاهش مشکلات پوستی وجود دارد.

4-ویتامین B3 برای پیشگیری از سرطان پوست

 

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 خاصیت ناشناخته قهوه برای پوست

 

قهوه به لطف تجزیه یک ترکیب کلیدی به نام تریگونلین منبع غنی ویتامین B3 (نیاسین) است. تریگونلین پس از برشته شدن دانه‌های قهوه در داخل آن‌ها شکسته شده و به نیاسین تبدیل می‌شود. براساس گزارش «بنیاد سرطان پوست»، نیاسین ممکن است در جلوگیری از سرطان‌های پوستی غیر ملانوما کمک کننده باشد و احتمالاً می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی پوست جلوگیری کند.

5-قهوه التهاب پوستی را کاهش می‌دهد

اثرات ضد التهابی قهوه به خاطر منبع کلروژنیک اسید قهوه و نیز ملانوئدین موجود در قهوه است. علاوه بر این کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبب کاهش فشار خون هم می‌شود که آن هم احتمالا به خاطر اثرات ضد التهابی این ماده است.

6-درمان انواع جوش صورت با قهوه

 

بهترین و قوی‌ترین روش درمان خانگی جوش و آکنه و لکه‌های قهوه‌ای صورت

 

اگر معمولا دچار جوش ناگهانی صورت می‌شوید، بعد از اصلاح صورت جوش می‌زنید، جوش زیرپوستی دارید و در اثر خوردن گرمی جوش می‌زنید بهترین کار استفاده از ماسک قهوه است. استفاده منظم از ماسک قهوه به مقابله با باکتری‌های مضر پوست کمک می‌کند. همچین اسید کلروژنیک یا CGA موجود در قهوه خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی دارد. علاوه بر این خاصیت لایه‌برداری قهوه به درمان جوش صورت و بدن کمک می‌کند.

7-از بین بردن و درمان حلقه‌های تیره و سیاهی دور چشم

 

بهترین روش رفع تیرگی و سیاهی زیر چشم در کمترین زمان

 

یکی از بهترین روش‌های درمان حلقه‌های تیره و سیاهی دور چشم استفاده از ماسک قهوه است. در حقیقت کافئین موجود در قهوه به خون رسانی و گشاد شدن رگ‌های خونی زیر و دور چشم کمک می‌کند و در نتیجه این خون‌رسانی تیرگی کمتر می‌شود. برای درمان حلقه‌های تیره و سیاهی دور چشم به این ترتیب عمل کنید:

*1/2 قاشق مرباخوری قهوه آسیاب شده (هر نوع قهوه‌ای) را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و چند قطره آب اضافه کنید تا یک ماسک خمیری درست شود. با نوک انگشت ماسک را زیر چشم به آرامی بمالید. 5 تا ده دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشورید یا با یک پارچه نرم پاک کنید. هفته‌ای چند بار این ماسک را تکرار کنید.

8-قهوه به عنوان یک درمان قوی برای آفتاب سوختگی پوست

 

درمان قطعی سلولیت با اسکراب قهوه و طرز تهیه آن؛ 8 خاصیت ناشناخته قهوه برای پوست

 

علاوه بر خواص بی‌نظیر درمانی قهوه برای پوست که به آن‌ها اشاره کردیم، قهوه یک ماده درمانی قوی و خوب برای پوستی است که دچار آفتاب سوختگی شده است. برای استفاده از خواص قهوه برای آفتاب سوختگی پوست از آن به عنوان ماسک و اسکراب نباید استفاده کنید بلکه به این ترتیب عمل کنید:

*یک فنجان قهوه تازه دم کنید و آن را با مقداری آب سرد رقیق کنید.

*یک پارچه نرم نخی داخل قهوه بگذارید و وقتی قهوه را به خودش جذب کرد آن را به آرامی روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست صورت و بدن بمالید.

*روی چند بار این کار را تکرار کنید تا قرمز و تاول و التهاب پوست آفتاب سوخته شما التیام پیدا کند.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *