اخبار و مقالات

افزایش قیمت جهانی قهوه

افزایش قیمت جهانی قهوه به بالاترین سطح در دو سال گذشته

۱ آبان ۱۳۹۵

در چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت جهانی قهوه به خصوص گونه رابوستا – Robusta-  بوده ایم. این افزایش هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید به گونه ای که به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته رسید . علت اصلی این امررا کارشناسان  کاهش بارندگی در برزیل می دانند .

امسال کشور برزیل در زمان شکوفه دهی  مزارع قهوه شاهد کاهش بارندگی بوده است که این امر مستقیما بر میزان محصول تولیدی این کشور تاثیر منفی داشته است .

flower

برزیل دومین کشور بزرگ نولید کننده رابوستا می باشد و با توجه به اینکه وضعیت بارندگی در سال گذشته نیز مطلوب نبوده و لذا ذخایر قهوه این کشور با کمبود جدی روبرو است. این کاهش میزان محصول به حدی بوده است که بسیاری از شرکتهایی که در زمینه کاشت و برداشت قهوه فعالیت می کردند مجبور به تعدیل نیرو شده اند .

به گفته برخی کارشناسان وضعیت خشکسالی در برزیل بدترین میزان خود در ۸۰ سال اخیر  را تجربه می کند و هرگونه تغییر میزان محصول بر قیمت جهانی قیمت تاثیر مستقیم دارد. همانطور که شاهد افزایش قیمت قهوه محصول کشور ویتنام نیز به عنوان بزرگ ترین تولید کننده رابوستا در جهان بوده ایم.

brazilf

 افزایش قیمت گونه Arabica نیز با تاثیر از این امر نیز اتفاق افتاده است ولی میزان آن همچون رابوستا نبوده. به هر حال تجار قهوه وضعیت آب و هوایی برزیل را در رصد دارند و با امید اینکه وضعیت بارندگیها بهبود یابد در خرید و فروش خود محتاط هستند. برخی از احتمال افزایش بیشتر قیمتها در آینده در صورت تغییر نکردن اوضاع جوی در این کشور خبر می دهند .

۲ نظر در مورد “افزایش قیمت جهانی قهوه

  1. صادق گفت:

    خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون. خسته نباشید

  2. صادق گفت:

    خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون. خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *