اخبار و مقالات

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

در بخش نخست این مقاله گفتیم که در سال 2018، 59 میلیارد کپسول قهوه تولید شد. در همان سال، بازار جهانی غلاف‌های قهوه تقریباً 1.3 میلیارد دلار آمریکا ارزیابی شده بود. تخمین زده می‌شود که نسپرسو به تنهایی سالانه 14 میلیارد غلاف تولید می‌کند و صدها نوشیدنی آن‌ها در هر ثانیه نوشیده می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد بازگشت به دورانی که چیزی به نام کپسول قهوه وجود نداشت غیرممکن است. در بخش دوم این مقاله در مورد رونق بازار قهوه کپسولی در سال‌های اخیر، مدل‌های مختلف کپسول قهوه ایرانی برند ست پرسو و نیز مسائلی که در مورد توسعه پایدار و مسائل محیط زیستی پیرامون کپسول‌های قهوه وجود دارد صحبت خواهیم کرد و البته می‌خواهیم بدانیم نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟ این نوشتار را از سایت perfect daily grind در مجله قهوه ست بخوانید.

 

رونق بازار قهوه کپسولی در سال‌های اخیر

 

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

بازار کپسول قهوه هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت تولید و مصرف آن را نشان نمی‌دهد. نسپرسو حتی اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد 160 میلیون فرانک سوییس در یکی از کارخانه‌های خود در سوئیس سرمایه‌گذاری کند.

 

جان در این باره توضیح می‌دهد که تمرکز بر کیفیت و پایداری صرفا بازار را بیشتر هدایت کرده است. کیفیت قهوه بهبود یافته است، اما به طور قابل توجهی کیفیت بسته‌بندی و فناوری مربوط به آن نیز بهبود یافته است. در روزهای ابتدایی، میزان خرابی غلاف‌ها در ماشین آلات و همچنین وجود اکسیژن در غلاف‌های قهوه نسپرسو زیاد بود که باعث بیات شدن قهوه می‌شد.

 

آندره درباره رونق امروز بازار قهوه کپسولی می‌گوید که امروز، تمرکز جدی بر روی طراوت و تازگی و نوآوری در خود کپسول‌ها وجود دارد. پیشرفت مداوم در قالب آلومینیومی کپسول قهوه وجود دارد، که باعث می‌شود آنها با دستگاه‌های موجود با کیفیت بالاتر و بهتری تولید شوند.

 

به عقیده آندره قالب آلمینیومی کپسول قهوه همچنین بعضی اوقات به برشته‌کنندگان اجازه می‌دهند قهوه بیشتری در داخل کپسول بگذارند. به تازگی، کپسول‌های کمپوست و تجزیه‌پذیر و همچنین مهر و موم روی خود کپسول، که قهوه را برای مدت بیشتری تازه نگه می دارد، اصلاح شده‌اند.

 

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

امروز، یک کپسول قهوه نسپرسو با قیمتی بین 0.70 تا 1.20 دلار فروخته می‌شود. این قیمت هنوز ارزان‌تر از اسپرسو با قیمت متوسط کافی‌شاپ است. این قیمت پایین عمدتا به این دلیل است که هر کپسول بین 5 تا 6 گرم قهوه دارد. این مقدار تقریباً یک چهارم 18 تا 21 گرمی است که باریستا معمولاً برای کشیدن اسپرسو استفاده می‌کند.

 

با این حال، در سال‌های اخیر، تعداد بیشتری از کپسول‌های حاوی قهوه‌های تخصصی به ظهور رسیده‌اند. این نشان می‌دهد که برخی از مصرف کنندگان مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای کیفیت بهتر هستند. آندره می‌گوید: “درست مثل صنعت گسترده قهوه، بازار کپسول قهوه هم فازها یا موج‌های خود را طی می‌کند”.

 

وقتی ماکسول کولنا-داشوود در سال 2016 قهوه‌ای با کیفیت بالا درون کپسول قهوه نسپرسو قرار داد، ثابت شد که این یک روش مناسب برای تعادل کیفیت و راحتی است. او در حالی که به کاربر نهایی این امکان را می‌داد از قهوه به روشی که در نظر دارد لذت ببرد، توانست همزمان کیفیت ذاتی قهوه را هم حفظ کند.

 

نسل بعدی قهوه‌های کپسولی کدامند؟

 

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه غلاف مخصوص قهوه صورت گرفته است. آندره توضیح می‌دهد که برشته کنندگان قهوه بیشتر و بیشتر قهوه خود را داخل کپسول قهوه قرار دهند.» در حال حاضر قهوه‌های کپسولی ساخت قهوه ست نیز تحت نام SETpresso در بازار ایران در دسترس هستند.

 

با این حال، با تقاضای روزافزون قهوه با کیفیت بالاتر، مصرف کنندگان همچنین به دنبال بهبود پایداری و شفافیت هستند. آندره می‌گوید: “وقتی بیشتر مصرف می‌کنید، از تأثیرات محیطی و جستجوی کیفیت بیشتر آگاه می‌شوید.»

 

«این دو، به علاوه ویژگی راحتی قهوه کپسولی، همان چیزی است که مشتریان امروز در قهوه‌های کپسول به دنبال آن هستند و مصرف کنندگان مختلف تأکید متفاوتی بر هر یک از این عوامل دارند.»

 

توسعه پایدار، محیط زیست و کپسول‌های قهوه

 

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

بد نیست بدانید ویژگی «پایداری» یا همان بحث توسعه پایدار موضوع جدیدی برای بحث در بازار کپسول قهوه نیست. فقط در سال 2018، حدود 56 میلیارد کپسول به محل دفن زباله رفتند که نشان می‌دهد کمتر از 5٪ از کل کپسول ها بازیافت شده‌اند.

 

این فشار بر شرکت‌های تولید کننده کپسول قهوه وجود دارد تا در کاهش تأثیرات زیست محیطی خود فعال‌تر شوند. جان در این رابطه می‌گوید: «قابلیت بازیافت بسته‌بندی در دستور کار بالا بوده است. بسیاری از تولیدکنندگان از غلاف‌های آلومینیومی قهوه برای بازتاب محصول نسپرسو و همچنین تشویق به بازیافت استفاده می‌کنند.»

 

Nespresso قصد داشت تا سال 2020 با 14000 نقطه بازیافت جهانی کپسول قهوه در 31 کشور، میزان بازیافت خود را تا 100٪ افزایش دهد. با این حال  طبق گزارش سال 2018 شرکت تولید کننده کپسول قهوهHalo ،42٪ از مصرف کنندگان انگلیس آنها را دور می‌ریزند.

 

در همین گزارش آمده است که بیش از 50٪ از مصرف کنندگان تفاوت بین کلمات “قابل بازیافت” ، “قابل تجزیه زیست” و “قابل تجزیه” را نمی‌دانند. واضح است که تولیدکنندگان کپسول قهوه نیازی به ارائه راه حل‌های بازیافت ندارند. آنها باید به مشتریان خود آموزش دهند و به آنها این آموزش را بدهند تا زباله‌های خود را با مسئولیت‌پذیری بیشتری دفع کنند.

 

تاریخچه کوتاهی در مورد انواع کپسول قهوه؛ نسل بعدی کپسول‌های قهوه کدامند؟

 

آندره معتقد است که با توسعه بازار غلاف کپسول قهوه، گزینه‌ای که کیفیت، پایداری و راحتی را متعادل کند قابل دسترسی خواهد بود. «من فکر می‌کنم هر سه را می‌توان امروز به دست آورد، اما احتمالاً این امکان تا چند سال پیش نبوده است. من انتظار دارم که در آینده قالب‌های سازگار با محیط زیست و همچنین سیستم‌های محلی بهتر برای بازیافت کپسول ظاهر شوند.»

 

با وجود مسائل آشکار زیست محیطی، بازار غلاف قهوه همچنان رونق خود را حفظ کرده است. مصرف کنندگان هنوز نهایت راحتی را در مصرف نوشیدنی‌های سبک کافی‌شاپ درخانه خود می‌خواهند. علاوه بر این، پایداری (توسعه پایدار) و کیفیت روزافزون در دستور کار مصرف کنندگان کپسول در سراسر جهان است. با این حال، این سوال همچنان باقی است: تولید کنندگان عمده کپسول چه پاسخی به این دغدغه‌ها خواهند داد؟

 

انواع کپسول قهوه ایرانی ست پرسو سازگار با دستگاه نسپرسو

 

خبر خوب این است که هم اکنون کپسول‌های قهوه ست با نام ” ست پرسو SETpresso ” در فروشگاه‌های قهوه ست برای خرید در دسترس شماست. کپسول قهوه ایرانی ست پرسو با کیفیت بالا و سازگار با دستگاه نسپرسو در سه مدل Black و Blue و Green موجود است.

 

کپسول قهوه ایرانی ست پرسو مدل Black

 

معرفی کپسول قهوه ایرانی ست پرسو مدل Black سازگار با دستگاه نسپرسو

 

کپسول قهوه ست مدل Black سازگار با دستگاه‌های کپسولی نسپرسو است. ترکیب این قهوه عربیکا و روبوستا بوده و در صد روبوستای بیشتری نسبت به مدل  Green  دارد  و با برشته کاری متوسط  رو به بالا  از اسیدیته کم  به همراه تن واری متوسط به بالا برخوردار است . ترکیب مناسبی با شیر هم ایجاد می‌کند. اگر ذستگاه کف‌ساز شیر خانگی در دسترس دارید می‌توانید فنجان کاپو چینو و لاته دلپذیری در منزل یا محل کار تهیه کنید.

 

کپسول قهوه ایرانی ست پرسو مدل Green

 

معرفی کپسول قهوه نسپرسو ایرانی ست پرسو مدل Green

 

کپسول قهوه ست  مدل Green  سازگار با دستگاه‌های کپسولی نسپرسو است. ترکیب این قهوه عربیکا و روبوستا بوده و با برشته‌کاری متوسط رو به پایین درجاتی از اسیدیته به همراه تن‌واری متوسط به واسطه داشتن روبوستا را داراست.

ترکیب دانه‌های قهوه از آمریکای مرکزی و آفریقا در عین داشتن عطر دل انگیز به دلیل داشتن روبوستا می‌تواند گزینه مناسبی برای دریافت کافیین مناسب و شروع روز باشد. ترکیب با شیر مناسبی ایجاد کرده و البته توصیه به افزودن مقدار کم شیر می‌کنیم تا طعم قهوه حفظ شود.

 

کپسول قهوه ایرانی ست پرسو مدل Blue

 

معرفی کپسول قهوه ایرانی ست پرسو مدل Blue

 

کپسول قهوه ست مدل Blue سازگار با دستگاه‌های کپسولی نسپرسو است. ترکیب این قهوه 100% عربیکا بوده و با برشته‌کاری متوسط از اسیدیته متوسط به بالا به همراه تن‌واری متوسط است و ترکیب با شیر مناسبی هم ایجاد می‌کند. اگر ذستگاه کف‌ساز شیر خانگی در دسترس دارید می‌توانید فنجان کاپو چینوی دلپذیری در منزل یا محل کار تهیه کنید. شما می‌توانید در دو حالت اسپرسو و لونگو دستگاه عصاره‌گیری کنید.

نحوه مصرف کپسول قهوه ست پرسو آسان است. در هر سه مدل کپسول قهوه ایرانی ست پرسو بدنه کپسول آلومینیومی بوده و بدون نیاز به هرگونه تخصص در دم‌آوری قهوه می‌توان در زمان کوتاهی قهوه‌ مناسبی را عصاره‌گیری کرد که هم تازه است و هم طعم  مطبوعی دارد. هر بسته حاوی 15 عدد کپسول است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *