اخبار و مقالات

5 نکته مهم که در مورد مشخصات قهوه تخصصی برزیل باید بدانید

5 نکته مهم که در مورد مشخصات قهوه تخصصی برزیل باید بدانید

 

مشخصات قهوه تخصصی برزیل را می‌دانید؟ قهوه برزیلی را برخی سرزنش می‌کنند. ممکن است در مورد کمیت قهوه برزیلی بیشتر از کیفیت آن شنیده باشید. اما دانه قهوه برزیل بیشتری از چیزی که مردم فکر می‌کنند قابلیت دارد. بنابراین  به عنوان یک علاقمند به قهوه برزیلی و تولید کننده نسل سوم،  پنج نکته‌ای را که باید در مورد قهوه تخصصی برزیل بدانید با شما در میان می‌گذاربم. بعضی از آن‌ها ممکن است شما را غافلگیر کنند. این مقاله را از سایت perfect daily grind در مجله قهوه ست بخوانید.

 

1-بزرگ‌ترین تولید کننده قهوه دنیا

 

5 نکته مهم که در مورد مشخصات قهوه تخصصی برزیل باید بدانید

 

ما در اینجا در مورد مساحت کشور برزیل صحبت نمی‌کنیم. حجم تولید قهوه برزیل بسیار زیاد است. این کشور حدود یک سوم قهوه در سطح جهان را تولید می‌کند (به این ترتیب هم بزرگترین تولید کننده و هم بزرگ‌ترین صادر کننده قهوه جهان تا این لحظه است). در سال 2015، مجموعاً 36.89 میلیون کیسه 60 کیلویی محصول قهوه برزیل بوده است. برزیل هر دو قهوه روبوستا و عربیکا را تولید می‌کند. حالا می‌توانید تصور کنید که بزریل چه مقدار قهوه تولید می‌کند؟ برزیل 1/3 قهوه جهان را تولید می‌کند.

 

از این رو، رفتار تولید و بازار این کشور تأثیر ناگهانی بر قیمت‌های بازارهای بین المللی دارد، به این معنی که خشکسالی در برزیل می‌تواند منجر به افزایش قیمت قهوه در سراسر جهان شود.

 

این امر باعث شده است که بسیاری از دوستداران قهوه (هرچند نه همه) معتقدند که تأکید برزیل بر کمیت باعث می‌شود تولیدکنندگان کیفیت را فراموش کنند و این برای تولیدکنندگان برزیلی بازاریابی دانه‌هایشان را دشوارتر می کند.

 

2-یک پروفایل طعمی ارزیابی نشده

 

مشخصات طعمی قهوه تخصصی برزیل

 

بیشتر مردم برای تهیه دانه ترکیبی اسپرسو به برزیل می‌روند و هیچ مشکلی وجود ندارد. با این حال، این کشور بارها و بارها، قهوه‌های درجه یک تولید کرده است. علاوه بر این، منشا و خاستگاه سینگل یا تک خاستگاه قهوه برزیل به تنهایی کافی نیست. آن‌ها قهوه‌های با کیفیت و متمایزی هستند. معمولاً قهوه‌های برزیلی شیرینی شدیدی به شکل نت‌های کارامل و شکلات، تن‌واری و بادی بزرگ و اسیدیته نسبتاً کم دارند. در حقیقت ویژگی‌های طعمی قهوه برزیل را به این ترتیب می‌توان توصیف کرد: اسیدیتی (ترشی) پایین، بادی (حسی که قهوه روی زبان ایجاد می‌کند) نرم با طعم شیرین دارد.

 

در مجموع از قهوه‌ برزیل معمولا طعم‌های شکلاتی و فندقی می‌گیرید: طعم‌هایی در محدوده شکلات شیری تا کاکائو تلخ و بادام برشته. گونه‌هایی از قهوه‌ بر‌زیل که در ارتفاعات بالا کشت شده و کیفیت ویژه‌ای دارند: طعم مرکبات و طعم ملایم میوه‌ها را هم در دل خود دارند. البته به ندرت می‌توان اسیدیتی و ترشی میوه‌ای (شبیه به ترشی پرتقال) را از قهوه برزیل گرفت.

 

این اسیدیته کم همان چیزی است که باعث می‌شود مردم کیفیت یک فنجان برزیل را دست کم بگیرند، با این حال وقتی جرعه دوم فنجان قهوه تخصصی برزیل را بنوشید متوجه می‌شوید که این مشخصات  به طرز شگفت‌آوری خوب است.

 

3-تنوع جدی قهوه در قهوه تخصصی برزیل

 

5 نکته مهم که در مورد مشخصات قهوه تخصصی برزیل باید بدانید

 

یادتان هست که ما در مورد متنوع بودن قهوه برزیلی چه گفتیم؟ منظورمان این بود. با چهارده منطقه مهم تولیدکننده قهوه در هفت ایالت، دانه‌های برزیل ترکیبی متنوع دارند. نگاهی به اطلاعات روی کیسه‌های قهوه خود بیاندازید. ممکن است دریابید که قهوه شما از Minas Gerais (Sul de Minas، Cerrado Mineiro، Chapada de Minas، Matas de Minas)، سائو پائولو (Mogiana، Centro-Oeste)، Espírito Santo (Montanhas do Espírito Santo، Conilon Capixaba)، باهیا است. (Planalto da Bahia ، Cerrado da Bahia و Atlantico Baiano)  Paraná (Norte Pionerio do Paraná) ، Rondonia  یا حتی ریودوژانیرو. و با وجود بسیاری از مناطق تولید قهوه، طیف گسترده‌ای از انواع سنتی و آزمایشی را مشاهده خواهید کرد: بوربن، موندو نوو، Icatú ، Catuaí ، Iapar ، Catucaí و غیره.

 

 

4-قهوه‌های تخصصی طبیعی

 

اکثر قهوه‌های برزیلی طبیعی (شسته نشده) و یا (نیمه شسته) هستند. یک روش فرآوری طبیعی به این معنی است که پس از چیدن گیلاس‌های قهوه، آن‌ها را همانطور که هستند خشک می‌کنند، بدون آنکه پوست یا موسیلاژ آن‌ها زدوده شود.

 

خب چرا این مسئله مهم است؟ خب، پردازش طبیعی بدون آسیب رساندن به دانه‌ها دشوار است، اما می‌تواند بادی و تن‌واری قابل توجهی، شیرینی، صافی و پیچیدگی را به مشخصات قهوه اضافه کند. آب و هوای برزیل، با بارندگی کم و مدت طولانی تابش آفتاب، این کشور را برای فرآوری طبیعی تبدیل به یک منطقه رویایی می‌کند.

 

5-یک سیستم طبقه‌بندی پیچیده

 

وقتی برزیل با سیستم‌های طبقه‌بندی قهوه اکثر کشورهای تولید کننده قهوه مقایسه می‌شود، متوجه می‌شویم برزیل یک سیستم کاملاً دقیق و تخصصی برای طبقه‌بندی قهوه دارد. قهوه‌ها بر اساس طبقه‌بندی صفحه، رنگ و کاپینگ قهوه  (رویه استاندارد چشیدن قهوه) درجه‌بندی می‌شوند. سپس این امر منجر به رتبه‌بندی آن‌ها از بهترین تا بدترین، به شدت نرم، نرم، سخت، ریادا، ریو و ریو زونا می‌شود. این برای ما چه معنی دارد؟ ما حتی اطلاعات بیشتری در اختیار داریم که به ما امکان می‌دهد مشخصات و کیفیت قهوه تخصصی برزیل را تعیین کنیم.

 

بهترین روش طرز تهیه قهوه برزیل

 

با توجه به مشخصات قهوه تخصصی برزیل بهترین روش‌های طرز تهیه قهوه برزیل اسپرسو با استفاده از موکاپات روگازی، فرنچ پرس، قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز (بیشترین دانه‌های قهوه مناسب اسپرسو از برزیل می‌آیند) و روش کلد‌برو (سرد دم) است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *