آموزش

طرز تهیه قهوه لاته ماکیاتو Latte Macchiato در خانه + مقدار دقیق شیر و قهوه

 

اگر قهوه‌خور حرفه‌ای هستید یا عادت دارید قهوه را در کافی شاپ میل کنید حتما کلمه قهوه لاته ماکیاتو یا Latte Macchiato را دیده و شنیده‌اید. در واقع کلمه Macchiato به معنی نشانه‌گذاری شده – لکه دار شده یا (marked) است و لاته هم در زبان ایتالیایی به معنای «شیر» است. ترکیب کلمه لاته ماکیاتو Latte Macchiato به معنی شیر لکه دار یا نقش داده شده با قهوه اسپرسوست. این در حالی است که بسیاری در ایران اصظلاح اشتباه «لته ماکیاتو» را برای این نوشیدنی به کار می‌برند که از اساس غلط است. برای درست کردن قهوه لاته ماکیاتو در منزل کار چندان سختی پیش رو ندارید. طرز تهیه قهوه لاته ماکیاتو را در مجله قهوه ست بخوانید.

 

طرز تهیه قهوه لاته ماکیاتو

طرز تهیه قهوه لاته ماکیاتو Latte Macchiato در خانه + مقدار دقیق شیر و قهوه

مواد لازم

 

شیر: 220 میلی‌لیتر

قهوه اسپرسو: 40 سی سی

پودر دارچین، شکلات رنده شده یا سس کارامل برای تزیین

طرز تهیه

 

برای تهیه قهوه لاته ماکیاتو ابتدا 220 میلی لیتر شیر را داغ کنید و آن را به وسیله نازل بخار دستگاه اسپرسو کف‌دار کنید و یا به وسیله یک کف‌ساز دستی معمولی رو شیر را کف دار کنید. بعد از این کار لیوان شیشه‌ای را که به این منظور تهیه کرده‌اید را ابتدا گرم کنید (به عنوان مثال می‌توانید با آب داغ آبکشی کنید) سپس شیر داغ کف‌دار را داخل آن بریزید. در این مرحله قهوه اسپرسو خود را آماده کنید و در حدود 40 سی سی از آن را از وسط لیوان شیشه‌ای حاوی شیر به آرامی روی شیر بریزید.

ملاحظه می‌کنید که اسپرسو از لایه کف مانند عبور می‌کند، با حرکتی به سمت پایین به سطح مایع شیر می‌رسد و لیوان شیشه‌ای شما سه لایه (سه رنگ) می‌شود.
نوشیدنی قهوه کافه لاته را می توانید با پودر دارچین، شکلات و یا سس کارامل تزیین کنید. بد نیست بدانید نوشیدنی دیگری شبیه لاته ماکیاتو وجود دارد که دقیقا جای شیر و قهوه عوض شده و Caffe Macchiato (کافه ماکیاتو) نام دارد، در این نوشیدنی در واقع شیر را به مقدار خیلی کم بر روی فنجان اسپرسو می ریزند و اصطلاحا قهوه را لکه‌دار می‌کنند.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *