اخبار و مقالات

درمان علائم سرطان پروستات و کاهش ریسک ابتلا با نوشیدن قهوه‌های سبک ایتالیایی

درمان علائم سرطان پروستات و کاهش ریسک ابتلا با نوشیدن قهوه‌های سبک ایتالیایی

 

تحقیقات جدید پزشکی ظاهرا خبرهای خوبی برای مردان دارد به خصوص آن‌هایی که به قهوه و کافئین علاقه دارند. خبر خوب این است از جمله خواص درمانی قهوه برای مردان این است که نوشیدن روزانه 3 فنجان قهوه که به سبک ایتالیایی دم شده علائم سرطان پروستات و خطر ابتلا به سرطان پروستات را در آن‌ها کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر درمان علائم سرطان پروستات در مردان با نوشیدن قهوه ایتالیایی مثل اسپرسو تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند. در این مورد بیشتر در مجله قهوه ست بخوانید. این مقاله از سایت پزشکی Medical News Today انتخاب و ترجمه شده است.

پیشگیری و درمان علائم سرطان پروستات با نوشیدن قهوه به سبک ایتالیایی

 

درمان علائم سرطان پروستات و کاهش ریسک ابتلا با نوشیدن قهوه‌های سبک ایتالیایی

 

این تحقیق روی 7 هزار مرد ایتالیایی که نوشیدن قهوه روزانه در آن یک فرهنگ قدیمی و جا افتاده است انجام گرفته است. در واقع ایتالیایی‌ها روز خود را با نوشیدن یک ماگ کاپوچینو شروع می‌کنند، سپس یک یا دو فنجان کافه ماکیاتو تا رسیدن وقت ناهار می‌نوشند و اسپرسو هم قهوه عصر است. به عبارت دیگر هر ایتالیایی به طور متوسط سالانه 600 فنجان قهوه می‌نوشد که این آمار در حال افزایش است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که ایتالیایی‌ها جامعه آماری مناسبی برای بررسی تاثیر مصرف قهوه بر کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات هستند.

یک نظریه شفاف در مورد ارتباط نوشیدن قهوه با درمان سرطان پروستات

 

درمان علائم سرطان پروستات و کاهش ریسک ابتلا با نوشیدن قهوه‌های سبک ایتالیایی

 

می‌دانستید سرطان پروستات بعد از سرطان پوست دومین سرطان شایع در میان مردان در ایالات متحده آمریکاست؟ با این‌همه در حالی که تعدادی از منابع معتبر معتقدند که مصرف قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند، برخی دیگر نظری خلاف آن را دارند.

Iacoviello و همکارانش برای مطالعه خود با تجزیه و تحلیل داده‌های 6،989 مرد از ایتالیا، در سن 50 سال یا بالاتر، که بخشی از پروژه Moli-Sani بودند، ارتباط بین مصرف قهوه و خطر ابتلا به سرطان پروستات را بررسی کردند. جورج پونیس، از گروه اپیدمیولوژی و پیشگیری در I.R.C.C.S، می گوید: «در سال‌های اخیر ما شاهد نتایج تعدادی از مطالعات بین المللی در مورد این موضوع بودیم. اما شواهد علمی برای نتیجه‌گیری کافی نبوده است. علاوه بر این، در بعضی موارد نتایج متناقض بوده است. بنابراین، هدف ما افزایش آگاهی در این زمینه و ارائه دیدگاه‌های واضح‌تر در این زمینه است». در بخشی از این مطالعه شرکت کنندگان مکلف شدند میزان مصرف روزانه قهوه به سبک ایتالیایی را با استفاده از پرسشنامه‌های متناوب غذایی گزارش کنند.

کاهش ریسک سرطان پروستات در مردان و جوانان با روزانه 3 فنجان قهوه

 

درمان علائم سرطان پروستات و کاهش ریسک ابتلا با نوشیدن قهوه‌های سبک ایتالیایی؛ روزی چند فنجان بنوشیم؟

 

طی 4 سال پیگیری مداوم این تحقیق حدود 100 مورد ابتلا به سرطان پروستات در مردان گزارش شد. اما مسئله اینجاست که آن‌دسته از مردانی که حداقل روزانه 3 فنجان قهوه به سبک ایتالیایی مصرف می‌کردند در مقایسه با مردانی که روزانه کمتر از سه فنجان قهوه ایتالیایی می‌نوشیدند 53 درصد کمتر در معرض ابتلا به علائم سرطان پروستات قرار می‌گرفتند.

برای اثبات خواص ضد سرطانی قهوه و مشخصا تاثیر آن در درمان سرطان پروستات، این تیم تحقیقاتی عصاره قهوه کافئین‌دار و بدون کافئین ایتالیایی را بر روی سلول‌های سرطانی پروستات در آزمایشگاه آزمایش کردند. آن‌ها دریافتند که عصاره‌های قهوه کافئین‌دار باعث کاهش تکثیر سلول‌های سرطانی، یعنی توانایی رشد و تقسیم آن‌ها می‌شوند و توانایی آن‌ها در متاستاز کردن یا گسترش در اندام درگیر کاهش می‌دهند. این اثرات شگفت‌انگیز کاهش متاستاز با عصاره‌های قهوه بدون کافئین تقریباً وجود نداشت.

ماریا بنتتا دوناتی، یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی در این رابطه می‌گوید: «مشاهدات روی سلول‌های سرطانی به ما اجازه می‌دهد بگوییم که اثر درمانی قهوه که در بین 7000 شرکت کننده مشاهده می‌شود به دلیل داشتن کافئین است نه بسیاری از عناصر و مواد دیگر موجود در قهوه».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *