اخبار و مقالات

آیا واقعا قهوه تلخ باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری از دیابت و سرطان می‌شود؟

آیا واقعا قهوه تلخ باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری از دیابت و سرطان می‌شود؟

 

احتمالا شما هم از آن‌دسته آدم‌هایی هستید که فکر می‌کنید هر چیز خوشمزه‌ای برای بدن به نحوی مضر است و این قانون حتی در مورد قهوه هم ممکن است صادق باشد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تا مدت‌ها بعد از کشف قهوه واقعا مردم تصور می‌کردند که قهوه برای سلامتی مضر است، البته بعید نیست به همان قانون هر چیز خوشمزه‌ای برای سلامتی مضر است معتقد بوده باشند. اما آیا واقعا قهوه برای سلامتی بدن مفید است یا مضر؟ در مورد خواص اثبات شده قهوه تلخ برای افزایش طول عمر و اینکه آیا واقعا قهوه تلخ در انواع ترک و اسپرسو و … باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری دیابت و سرطان می‌شود؟ بیشتر در مجله قهوه ست بخوانید.

 

خواص نوشیدن قهوه تلخ ترک و اسپرسو برای لاغری و دیابت و سرطان و تقویت حافظه و افزایش عمر و …

 

 

خواص عجیب و اثبات شده نوشیدن قهوه تلخ ترک و اسپرسو برای لاغری و طول عمر و ...

 

خبر خوب این است که خواص شگفت‌انگیز و اثبات شده دانه قهوه و نوشیدن انواع قهوه ترک و اسپرسو و … برای بهبود دیابت، پیشگیری از سرطان، پارکینسون و بیماری‌های قلبی به صورت جدی مورد بحث دانشمندان است تا خیال ما را از هر جهت راحت کنند. خبر بسیار بهتر برای عاشقان قهوه این است که قهوه طول عمر را افزایش می‌دهد و استقامت بدن را هم بالا می‌برد. در مورد خواص شگفت‌انگیز و اثبات شده نوشیدن انواع قهوه ترک و اسپرسو و … برای لاغری و تقویت حافظه و افزایش طول عمر و غیره دانشمندان اخیرا به کشفیات مهمی دست پیدا کرده‌اند. به عقیده دانشمندان علم پزشکی و تغذیه، قهوه یک ماده غذایی بسیار مفید و فوق‌العاده است که تاثیر بی‌نظیر بر سلامت زنان و مردان دارد. از جمله مهم‌ترین خواص درمانی قهوه برای سلامت زنان و مردان کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، پارکینسون و البته مهم‌تر از همه افزایش طول عمر و استفامت بدن است.

با این همه به تازگی دانشمندان در مورد تاثیر قهوه بر روی چربی‌های بدن و واکنش قهوه و چربی برابر یکدیگر انجام داده‌اند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد این قضیه صحبت کنیم باید بگوییم که در بدن انسان دو نوع چربی وجود دارد: بافت چربی سفید WAT و بافت چربی قهوه‌ای BAT.

بافت چربی سفید وظیفه دارد انرژی را ذخیره کنید تا در زمان قحطی یا کمبود مواد غذایی بدن زنده بماند. در واقع بدن می‌تواند مقدار زیادی چربی سفید یا WAT را ذخیره کند و همین چربی سفید در ناحیه شکم و سایر نواحی است که باعث می‌شود شما چاق به نظر برسید.

بافت چربی قهوه‌ای یا BAT برای حفظ سلامتی بدن لازم است و شیمی بدن را متعادل نگه می‌دارد. همین مسئله باعث بهبود عملکرد بدن و توانایی آن در مقابله با بیماری‌هایی مثل انواع دیابت، افزایش سلامت و تراکم استخوان‌ها، کمک به ایجاد توده عضلانی بدن و سلامت ماهیچه‌ها، افزایش طول عمر و کمک به سوخت و ساز کارآمدتر بافت چربی سفید می‌شود. بافت چربی قهوه‌ای در قسمت بالای بدن مثل ناحیه گردن و اطراف کتف نوزاد وجود دارد و بدن او را گرم نگه می‌دارد.

 

خواص عجیب و اثبات شده نوشیدن قهوه تلخ ترک و اسپرسو برای لاغری و طول عمر و ...

 

مقدار چربی BAT یا قهوه‌ای در بدن نوزادان بیشتر از بزرگسالان است چون با افزایش سن میزان این چربی کمتر می‌شود و فقط زمانی عمل می‌کند که تحریک شود. برای فعال کردن BAT هم باید یا به صورت منظم و شدید ورزش کرد و یا به صورت دوره‌ای خودتان را در معرض سرمای شدید قرار دهید. این در حالی است که در گذشته تصور می‌شد چربی قهوه‌ای فقط در بدن نوزادان و پستاندارانی که خواب زمستانی دارند وجود دارد.

جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که جدیدا در دانشگاه ناتینگهام انگلیس انجام شده مشخص شده است که نوشیدن قهوه بافت چربی قهوه‌ای یا BAT را تحریک و فعال می‌کند. اما این سازوکار چگونه انجام می‌شود؟

درواقع مصرف کافئین با از دست دادن وزن بدن و افزایش مصرف انرژی همراه است. نوشیدن قهوه (نه آب) باعث تحریک دمای منطقه فوق خلفی یا همان قسمت اندام‌های فوقانی بدن می‌شود که منطقه اصلی تجمع  بافت چربی قهوه‌ای در افراد بالغ است. تحریک چربی قهوه‌ای توسط قهوه و افزایش سوخت وساز بدن باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌هایی مثل دیابت می‌شود. در واقع کار اصلی بافت چربی قهوه‌ای  تولید حرارت در بدن در نتیجه سوزاندن کالری است.

به عبارت دیگر ، چربی قهوه‌ای یا BAT شما را گرم می کند و حرارت بدن شما را بالا می‌برد و این باعث می شود بدن شما به صورت کارآمدتر بافت چربی سفید یا WAT را به انرژی تبدیل کند. اما این روند با کاهش تحرک کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه کاهش وزن هم به کندی صورت می‌گیرد. میزان چربی قهوه‌ای در زنان بیشتر از مردان است. حالا اگر بخواهیم ساده‌تر این قضیه را توضیح دهیم یک خبر مسرت بخش برای شما داریم: قهوه به معنای واقعی کلمه چربی را می سوزاند و باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به دیابت و در نتیجه افزایش طول عمر می‌شود.

 

کدام نوع قهوه باعث لاغری و کاهش وزن و پیشگیری از دیابت می‌شود؟

 

اما برای این‌که از این خاصیت بی‌نظیر قهوه بهره ببریم قهوه را به چه صورتی باید بنوشیم؟ قطعا قهوه تلخ برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن بهترین گزینه است، یعنی قهوه بدون شکر و خامه و طعم دهنده‌های دیگر. اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت بکنیم حقیقت این است که قهوه‌هایی مثل استارباکس (Starbucks) به اندازه یک ساندویچ همبرگر پر از پنیر، چربی و قند دارند و عملا برای افزایش سوخت و ساز بدن بی‌فایده‌اند.

اگر قهوه تازه رُست و برشته شده و تازه آسیاب شده به طرز صحیح و اصولی دم و عصاره‌گیری شود، قهوه بدون شیر و شکر تلخی کمی دارد و حتی طعمش (بسته به نوع و مشخصات دانه قهوه) کمی هم ترش و شیرین یا کاراملی و شکلاتی است، پس نگران تلخی قهوه نباشید. خواص انواع قهوه تلخ برای بیماری‌های مثل دیابت نوع 2 و چاقی در زنان و مردان را با افزودن طعم دهنده و مواد دیگر از بین نبرید تا از ویژگی‌های شکفت‌انگیز آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *