اخبار و مقالات

تاریخچه روز جهانی قهوه – روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

تاریخچه روز جهانی قهوه - روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

 

1 اکتبر روز جهانی قهوه است. این روز بین‌الملی هر سال به عنوان روز جهانی قهوه جشن گرفته می‌شود تا تلاش‌های همه افرادی که با تجارت قهوه مرتبط هستند را به رسمیت بشناسد و جشن بگیرد. سازمان بین المللی قهوه (ICO) اولین روز ملی قهوه را در سال 2015 در میلان برگزار و راه اندازی کرد. یک سال قبل، در سال 2014، سازمان بین المللی قهوه تصمیم گرفت هر روز در 1 اکتبر روز جهانی قهوه را جشن بگیرد. این روز همچنین برای ایجاد آگاهی در مورد مسائل کشاورزان قهوه در سراسر جهان برگزار می‌شود. این مطلب را از ویکی پدیا در مجله قهوه ست بخوانید.

 

روز جهانی قهوه

 

تاریخچه روز جهانی قهوه - روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

 

روز جهانی قهوه در 1 اکتبر در واقع فرصتی است که برای تبلیغ و جشن قهوه به عنوان یک نوشیدنی بین‌المللی و دومین نوشیدن پرمصرف دنیا بعد از آب. اولین تاریخ رسمی 1 اکتبر به عنوان روز قهوه در سال 2015 بود، که طبق توافق سازمان بین‌المللی قهوه و در میلان راه اندازی شد. این روز همچنین برای تبلیغ تجارت عادلانه قهوه و افزایش آگاهی برای وضعیت تولیدکنندگان قهوه استفاده می‌شود. در این روز، بسیاری از مشاغل فنجان‌های قهوه رایگان یا تخفیف‌دار ارائه می‌دهند. برخی از مشاغل از طریق شبکه‌های اجتماعی کوپن و تخفیفات ویژه را با دنبال‌کنندگان و مشترکان وفادار خود به اشتراک می‌گذارند. برخی از شرکت‌های طراحی کننده کار تبریک و کارت پستال هم کارت تبریک روز قهوه و همچنین کارت الکترونیکی با این عناوین را به صورت رایگان می‌فروشند.

 

تاریخچه روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

 

تاریخچه روز جهانی قهوه - روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

 

در جلسه 3 تا 7 مارس 2014، تصمیم سازمان بین‌المللی قهوه برای راه‌اندازی اولین روز رسمی بین‌المللی قهوه در میلان به عنوان بخشی از نمایشگاه 2015 تصویب شد. رویدادهای مختلفی به نام روز قهوه یا روز ملی قهوه برگزار شده است که بسیاری از آن‌ها در تاریخ 29 سپتامبر یا حوالی آن برگزار شده‌اند. منشأ دقیق روز قهوه مشخص نیست. یک رویداد برای اولین بار در سال 1983 توسط انجمن قهوه ژاپن (All Japan Coffee Association) در این کشور در قالب یک ایونت برگزار شد. در ایالات متحده «روز ملی قهوه»از اوایل سال 2005 به صورت عمومی معرفی شد.

 

نام «روز جهانی قهوه» اولین بار توسط موزه غذا و آشامیدنی استفاده شد، که در 3 اکتبر 2009 یک کنفرانس مطبوعاتی را برای بزرگداشت آن و اعلام اولین جشنواره قهوه نیواورلئان برگزار کرد. این روز در چین توسط سازمان بین‌المللی قهوه تبلیغ شد، اولین بار در سال 1997 جشن گرفته شد و در اوایل آوریل 2001 جشن سالانه برگزار شد. تایوان اولین بار روز ملی قهوه را در سال 2009 جشن گرفت. نپال هم برای اولین بار روز ملی قهوه را در 17 نوامبر 2005 جشن گرفت. اندونزی که اولین بار روز ملی قهوه را در 17 آگوست 2006 جشن گرفت، این روز را حالا در همان روز استقلال اندونزی جشن می‌گیرد.

 

روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا در چه تاریخی جشن گرفته می‌شود؟

 

تاریخچه روز جهانی قهوه - روز ملی قهوه در کشورهای مختلف دنیا

 

در کشورهای مختلف دنیا روز جهانی قهوه در روزهای مختلفی جشن گرفته می‌شود. در کشور مغولستان روز ملی قهوه 3 ژانویه است. در پرتقال 14 آوریل، دانمارک 6 می، برزیل 24 می، کلمبیا و کره شمالی 27 ژوئن، پرو 22 آگوست، کاستاریکا دومین جمعه ماه سپتامبر، سوییس 28 سپتامبر روز ملی قهوه است.

در این کشورها روز جهانی قهوه در 29 ماه سپتامبر جشن گرفته می‌شود: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، اتیوپی، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، نروژ، فیلیپین، رومانی، اسلواکی، آفریقای جنوبی، سوئد، تایوان، آمریکا، پاکستان و لهستان.

1 اکتبر در این کشورها و عملا در باقی دنیا روز جهانی قهوه است: آلمان، ایرلند، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزلند، سنگاپور، سریلانکا و انگلیس.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *