اخبار و مقالات

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

از زمان شیوع بیماری کرونا کووید 19 و پاندمی ویروس کرونا در سرتاسر دنیا اغلب مردم به صرافت این افتادند که سیستم ایمنی بدن‌شان تقویت کنند. تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با انواع عفونت و ویروس از طریق ورزش، خواب کافی در طول شبانه‌روز و البته مصرف موادا غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و املاح معدنی مفید تامین می‌شود. از سوی دیگر حالا بیش از نیمی از مردم دنیا در قرنطینه هستند و فرصت زیادی برای پخت و پز و آشپزی و البته تهیه انواع نوشیدنی و دم‌نوش خانگی دارند. این روزها اغلب افرادی که قهوه صبح را با عجله و در لیوان‌های یک بار مصرف بیرون از منزل میل می‌کردند فرصت کافی دارند که خودشان در منزل انواع روش‌ها دم‌آوری قهوه را امتحان کنند و سر فرصت فنجان قهوه‌شان را بنوشند. در این مقاله در مجله قهوه ست قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا تاثیری داشته است یا خیر.

تاثیر شیوع ویروس بیماری کرونا بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

اغراق نیست اگر بگوییم که قهوه نوشیدنی مورد علاقه اغلب مردم دنیاست. اما با تعطیل شدن دنیا به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا حالا غالب ما در حال دورکاری کردن به جای حضور در محل کار هستیم یا اصلا بیکار در خانه نشسته‌ایم تا ببینیم سرانجام این ویروس چه می‌شود. این بدان معناست که دیگر لازم نیست یک قهوه سریع بخوریم چون برای بیرون رفتن هم نیاز به برنامه‌ریزی داریم. یعنی قرار نیست به خاطر خوردن قهوه روزانه از خانه بیرون برویم.

حالا می‌خواهیم بدانیم Coronavirus چگونه روی عادت مصرف قهوه شما تأثیر گذاشته است؟ آیا محدودیت حضور در اجتماع و فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است سبب شود که شما قهوه کمتری بنوشید؟ برای فهمیدن این مسئله ما طی چند هفته گذشته از آغاز پاندمی کرونا ویروس و شروع قرنطینه خانگی در کشورهای مختلف دنیا یک نظرسنجی انجام دادیم تا این مسئله را از زبان مردمی که هر روز قهوه می‌نوشند بشنویم. حدود 500 پاسخ از مردم سرتاسر دنیا دریافت کردیم که می‌توانیم با اطمینان خاطر امروز نتیجه‌گیری های مشخص ارائه دهیم.

 

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

نخست اینکه شیوع بیماری کرونا ویروس بر میزان مصرف قهوه تاثیر منفی نداشته است. از مجموع 471 پاسخی که دریافت کردیم، فقط سه نفر گفتند که آنها دیگر در طول شیوع بیماری کووید 19 قهوه نمی‌نوشند. برای دستیابی به اهداف این مقاله ما به پاسخ‌های دریافتی از 468 مورد دیگر خواهیم پرداخت.

آنچه می‌بینیم این است که مصرف قهوه از زمان قرنطینه خانگی در سرتاسر دنیا افزایش داشته است. قبل از شیوع ویروس کرونا در دنیا مصرف به طور متوسط روزانه 2.45 فنجان قهوه مصرف می‌شد و حالا این تعداد به 2.77 فنجان رسیده است، یعنی تقریباً یک فنجان سوم اضافی در روز و این نشان دهنده افزایش بیش از 13٪ مصرف جهانی قهوه است.

بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که مصرف قهوه آنها به همان میزان باقی مانده است، اما برای افرادی که عادات آشامیدنی خود را تغییر داده‌اند، تعداد فنجان قهوه آن‌ها در طول روز از 2 به 1/1 فنجان کاهش یافته است. به طور متوسط افرادی که مصرف قهوه خود را کاهش داده‌اند به میزان 56 درصد از میزان مصرف قهوه روزانه خود کم کرده‌اند. این در حالی است افرادی که مصرف قهوه خود را افزایش داده‌اند 112 درصد میزان نوشیدن قهوه خود را بالا برده‌اند یعنی بیشتر از دو برابر مصرف قبلی.

 

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

و بدون شک در برخی مناطق به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی، اغلب افراد قهوه خود را به صورت دلیوری و بیرون‌بر دریافت می‌کنند. 47٪ از افراد گفته‌اند که قهوه خود را بصورت آنلاین سفارش می‌دهند و حدود 12٪ دیگر از طریق داشتن حق اشتراک یک کافه قهوه به دست‌شان می‌رسد. فروشگاه‌های مواد غذایی و کافی‌شاپ‌ها در این رقابت جهانی به ترتیب با 14٪ و 18٪ نیاز خریداران باقی مانده خود را تامین می‌کنند. اکثر این افراد، سه نفر از هر چهار نفر، گفتند که در خانه و با یکی از روش‌های دستی دم‌آوری قهوه، قهوه روزانه خود را آماده می‌کنند، 92٪ افراد از دستگاه قهوه‌ساز خانگی استفاده می‌کنند. بعضی هم قهوه فوری می‌نوشند.

 

دوست دارید یک دستگاه قهوه‌ساز جدید بخرید یا یک دستگاه رُستر جدید؟

 

تاثیر شیوع بیماری کرونا کووید 19 بر میزان مصرف قهوه در دنیا

 

در این نظرسنجی ما همچنین از افراد سؤال کردیم: آیا شما مایل هستید یک دستگاه جدید رُستر دانه قهوه را امتحان کنید یا یک دستگاه قهوه‌ساز جدید بخرید؟ پاسخ به این دو سوال متناقض بود، افراد معمولاً مایل به امتحان یک دستگاه رُستر جدید از یک برند دیگر بودند زیرا تمایلی به خرید یک دستگاه قهوه‌ساز جدید نداشتند. 62٪ از افراد گفتند که دوست دارند یک دستگاه رُستر جدید قهوه بخرند در حالی که کمی بیش از 52٪ گفتند که قصد ندارند در زمان قرنطینگی در خانه روش دم‌آوری قهوه جدید را امتحان کنند. به نظر می‌رسد یک رابطه معکوس میان خرید یک دستگاه جدید دم‌آوری قهوه و خرید رُستر جدید وجود دارد. یعنی تمایل به خرید دستگاه رُستر جدید مساوی بود با عدم تمایل به خریدن یک دستگاه جدید دم‌آوری قهوه و برعکس.

به اعتقاد من، این موضوع را می‌توان با سه دلیل توجیه کرد: ضرورت، رِنج قیمت و در دسترس بودن. نوشیدن قهوه بیشتر جزء ضروریات است تا اینکه نیاز به یک روش جدید دم‌آوری قهوه باشد (مگر اینکه به هیچ وجه دستگاه و وسیله‌ای برای دم کردن قهوه در خانه نداشته باشید. در این صورت خرید یک دستگاه دم‌آوری قهوه ضروری خواهد بود). و تلاش برای تولید یک رُست جدید به این معنی است که حداقل یک هفته باید از یک جای دیگر قهوه بخرید در نتیجه باید پول خرج کنید پس به صرفه این است که با همان دستگاه رُست قبلی مدارا کنید.

خلاصه اگر احساس می‌کنید اخیراً در قرنطینه خانگی بیشتر قهوه می‌نوشید بدانید تنها نیستید. طبق تحقیقات ما مصرف قهوه در طول COVID-19 روند رو به بالا و بیشتر تمایل به خرید آنلاین قهوه دارد. در این ایام مردم معمولاً علاقمندند چیزهای جدید را امتحان کنند، هرچند به روش‌های محافظه کارانه از نظر اجتماعی و حضور پیدا نکردن در کافی‌شاپ‌ها. بنابراین قهوه بیشتری بنوشید و از مراسم دم‌آوری قهوه در خانه هم لذت ببرید. ممکن است در حال حاضر آینده جهان کمی نامشخص باشد اما نوشیدن یک فنجان قهوه خوب در خانه برای کسانی که توانایی درست کردن آن را دارد حتی برای کوتاه مدت هم می‌تواند خوب و امیدوار کننده باشد.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *