اخبار و مقالات, اسلایدر

مزرعه قهوه داترا در برزیل Daterra؛ کشت انواع دانه قهوه با احترام به توسعه پایدار

مزرعه قهوه داترا در برزیل Daterra؛ کشت انواع دانه قهوه با احترام به توسعه پایدار

گشتی در مزرعه قهوه داترا در برزیل

مزرعه قهوه «داترا» از جمله مشهورترین مزارع برزیل در کشت قهوه است. مزرعه داترا به دلیل به کارگیری مواردی چون آموزش، تعهد، امید، احترام و مسئولیت در دستور کار خود به‌عنوان الگوی مزارع معتقد به کشاورزی پایدار در برزیل شهره عام و خاص است. در این مستند از کانال «یوروپین کافی تریپ» تصاویری از انواع روش‌های برداشت قهوه در مزرعه داترا می‌بینیم، با ضرورت تقسیم‌بندی مزرعه به بخش‌های کوچک‌تر به‌منظور کلاس‌بندی محصولات آشنا می‌شویم و نگاهی می‌اندازیم به بعضی قهوه‌های تجربی کلاس مسترپیس این مزرعه.

 

 

 

گزارش بازدید از مزرعه داترا Daterra -زیر نویس به همت آیکافی-داترا

 

«برخاسته از زمین» | قصه‌ مزرعه‌ قهوه داترا

در سال ۱۹۰۲ خانواده‌ای ایتالیایی در آرزوی رسیدن به زندگی‌ بهتر با هدف کشت قهوه سوار کشتی شدند و به شهر کامپیناس در برزیل رسیدند. این آغاز کسب‌وکاری‌ مشهور و تاریخی است که در ابتدای راه با فروش قهوه سبز در دکه‌ای کوچک در خیابان‌های شهر آغاز شد و حالا با گذشت بیش از یک قرن از فعالیت آن، زمین‌هایی به وسعت بیش از سه هزار هکتار را زیر کشت انواع دانه قهوه دارد. پسر بزرگ این خانواده در کنار فروش جزئی قهوه سبز، به برشته‌کاری انواع دانه قهوه روی آورد و کوشید تا به زنان خانه‌دار محلی هم فن برشته‌کاری قهوه را یاد بدهد.

این خانواده‌ ایتالیایی بعد از مدتی یک فروشگاه مواد غذایی و پمپ بنزین راه‌اندازی کرد و کشت قهوه کم‌کم به دست فراموشی سپرده شد. پدر و مادر در سن جوانی درگذشتند و دو برادر بزرگ‌تر خانواده به کمک یکی از آشنایان قدیمی به نام دوناتو بار دیگر کسب‌وکار قهوه را از سر گرفتند و در سال ۱۹۷۶ مزرعه‌ی «داترا» را به‌راه انداختند. داترا در لغت به‌معنای «از زمین» است. آن‌چه داترا را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند،‌ علاوه بر تمرکز بر اصول کشاورزی پایدار، توجه به کشت قهوه‌ تخصصی است. قهوه سانتا کلمبا – Santa Colomba – کشت شده در مزرعه داترا یکی از مطرح ترین محصولات این مزرعه به خصوص برای تهیه قهوه به صورت اسپرسو است و در سبد محصولات قهوه ست هم موجود است .

 ۳۵۰ گرمی BRAZIL / SANTA COLOMBA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *